لوگو ایران ایمپلنت

بهترین مسواک مخصوص ایمپلنت دندان

مسواک مخصوص ایمپلنت
آنچه می‌خوانید! ...

از مهمترین و تاثیرگذارترین روش های کاشت دندان می توان به ایمپلنت دندان در مرکز ایران ایمپلنت اشاره نمود. هرچند گام نخست انتخاب بهترین برند، نوع و متخصص کاشت ایمپلنت می باشد اما گام های بعدی به خود بیمار بستگی دارد. مراقبت های صحیح و اصولی، رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت کارهایی است که بیمار موظف به انجام آن می باشد.

پس از انجام ایمپلنت دندان، بهترین متخصص ایمپلنت با ارائه نکات مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت شما را با شیوه های اصولی مراقبت آشنا خواهد کرد. در این مقاله سعی شده که دید شما عزیزان را با یکی از شیوه های صحیح مراقبت یعنی مسواک مخصوص ایمپلنت می باشد، بیشتر روشن کند.

مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت

زمانی که از مطب دندانپزشکی باز می گردید، مراقبت های پس مراحل انجام ایمپلنت دندان  آغاز می شود. فرایندهای مراقبت بعد از ایمپلنت دندان را طبق تجویز و توصیه های دندانپزشک انجام دهید. سهل انگاری در این نکات باعث عوارض و معایب ایمپلنت خواهد شد و به احتمال زیاد ایمپلنت را پس خواهد زد.

عمل کردن به توصیه ها و پیشنهاد پریودانتیکس یا متخصص جراحی لثه، طول عمر ایمپلنت را برای شما نزدیک 20 سال خواهد کرد. به جز داروهای تجویز شده متخصص ایمپلنت از مصرف داروهای دیگر بشدت خودداری کنید.

اندکی خونریزی پس از کاشت ایمپلنت امر طبیعی می باشد، پس هیچگونه نگرانی به دل خود راه ندهید. سعی کنید دوشب اول پس از کاشت، سر خود را با کمک بالش های بلند بالا نگه دارید و برای کاهش تورم صورت خود از کمپرس های یخ استفاده کنید.

در صورتی که تا 4 روز خونریزی ادامه داشت حتما به متخصص ایمپلنت خود خبر دهید. از خوردن مایعات غافل نشوید و تا حد امکان از آن استفاده کنید. به هیچ عنوان این مدت غذاهای سخت را نخورید و بیشتر از غذاهای نرم، دسر و سوپ استفاده کنید.

پس از کاشت ایمپلنت دندان سعی کنید تا چند روز از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. اگر نمی توانید سیگار را ترک کنید، حداقل تا یک هفته از کشیدن آن صرفه نظر کنید.

مسواک مخصوص ایمپلنت دندان

نه تنها برای دندان طبیعی بلکه ایمپلنت دندان نیاز به مسواک زدن دارد. اما افرادی که اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نموده اند همانند افراد عادی نمی توانند از مسواک های معمولی استفاده کنند. این اشخاص بایستی از مسواک مخصوص ایمپلنت استفاده کنند. زیرا مسواک های معمولی هر چند هم گران قیمت می تواند ایمپلنت را از بین ببرد.

مسواک مخصوص ایمپلنت

ویژگی و شکل ظاهر مسواک مخصوص ایمپلنت

با وجود اینکه ایمپلنت دندان همانند کاشت دندان طبیعی عمل می کند و اباتمنت همچون ریشه دندان به ایمپلنت استحکام می بخشد اما به هنگام مسواک زدن بایستی دقت لازم را به خرج داد. مسواک مخصوص ایمپلنت که به صورت گردن زاویه دار طراحی شده اند به راحتی زیرفضای لثه نیز قرار می گیرند و فضای زیر ایمپلنت را نیز تمیز می کند.

در صورتی که از این مسواک ها استفاده نشود مناطق دشوار و سطح ایمپلنت مملو از جرم پلاک شده و به مرور زمان عفونت و پوسیدگی ایمپلنت را دربرمی گیرد.

نحوه استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت

چند نکته ریز به هنگام استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت دندان واجب و ضروری می باشد، مانند:

1 به هنگام مسواک زدن از فشار زیاد بر ایمپلنت خودداری کنید. سعی کنید که عملیات مسواک زدن را با آرامی و با دقت زیاد انجام دهید. مسواک زدن بایستی به نحوی باشد که به لثه آسیب نرسد و لثه را در مقابل عفونت مقاوم کند. با آرام مسواک زدن کاشت ایمپلنت شما در برابر مشکلاتی که امکان رخ دادن آن وجود دارد، مصون خواهید ماند.
2 یک مرتبه در صبح و یک بار در شب مسواک زدن را فراموش نکنید. اما زمان مسواک زدن کمتر از سه دقیقه نباشد. در حین مسواک زدن به شست و شوی فضاهای خالی بین لثه و تاج دندان نیز دقت کنید.
3 از مسواک بین دندانی برای تمیزکردن بین دندان ها استفاده شود.
4 برای خمیر دندان نیازی نیست حتما از خمیردندان مخصوص ایمپلنت استفاده کنید.
5 دهانشویه یکی دیگر از نحوه تمیزکردن ایمپلنت دندان می باشد. متخصص ایمپلنت به هنگام کاشت ایمپلنت دهانشویه های مخصوص را برای بیمار تجویز می کند.

شیوه صحیح مسواک زدن

زمانی دندان ها تمیز می شوند که به صورت عمودی و افقی ایمپلنت شسته شود. برای تمیز کردن دندان های فک پایین لازم است مسواک مخصوص ایمپلنت را به سمت تاج بکشید. نحوه صحیح مسواک زدن از پایین به بالا و برای دندان های فک بالا مسواک را از بالا به پایین و به سمت تاج دندان می کشیم.

برای مسواک زدن به حالت افقی مسواک را به سمت جلو و عقب و به آرامی به روی ایمپلنت می کشید. مسواک زدن لثه و روی زبان مرحله مسواک زدن ایمپلنت دندان است.

چند نمونه مسواک مخصوص ایمپلنت

انتخاب جنس مسواک جهت تمیز کردن ایمپلنت اهمیت فراوانی دارد. مسواک هایی که دارای برس زبر و خشن هستند می توانند تاثیر بسیار منفی بر کیفیت ایمپلنت بگذارند و آسیب های بسیار جدی بر روی مینای دندان بگذارند. اگر بخواهیم به چند نمونه از برندهای مسواک مخصوص ایمپلنت اشاره کنیم می توانیم سه مدل از TePe  را نام ببریم.

  • TePe Impllant Care : این مدل از مسواک دارای گردن زاویه دار برای تمیز کردن نواحی تماس با ایمپلنت و غشای مخاطی به کار می رود
  • TePe Implant Brush : دارای سر بسیار نازک جهت تمیز کردن غشای مخاطی و نواحی حساس تماس ایمپلنت
  • TePe Interdental Brush: برای چند مورد استفاده می شود از قبیل قسمت بدون بافت مصنوعی، بافت مصنوعی لثه، فضای بالای بریج، فضای زیر پین های ایمپلنت
  • TePe Compact Tuft: دارای سر ویژه با الیاف فشرده و گنبدی شکل. برای پاک کردن صحیح نواحی تماس ایمپلنت و غشای مخاطی از دسته مقاوم استفاده شده است
  • TePe Bridge & Implant Floss: دارای نخ اسفنجی برای تمیز کردن قسمت های اطراف ایمپلنت

قیمت مسواک مخصوص ایمپلنت دندان

بسته به برند و سایز مسواک مخصوص ایمپلنت دندان قیمت آن نیز متغیر می باشد. کارخانه سازنده، کیفیت نیز تاثیرگذار خواهند بود.

اما اگر می خواهید بهترین مسواک را جهت تمیزکردن ایمپلنت دندان خود انتخاب کنید، بهتر است قبل از خرید حتما با دندانپزشک خود در ایران ایمپلنت مشورت داشته باشید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید