لوگو ایران ایمپلنت

تفاوت ایمپلنت دندان با روکش دندان

تفاوت ایمپلنت دندان با روکش دندان
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت دندان و روکش دندان به عنوان خدمات برجسته و پرکاربرد در دنیای دندانپزشکی می باشد. هر کدام از این ها مزایا و معایب خاص خود را دارند اما در بیشتر مواقع بیمار این دو مورد را به اشتباه یکی می داند. مرکز ایران ایمپلنت با ارائه این مقاله سعی دارد به صورت جامع و مفید تفاوت ایمپلنت دندان با روکش دندان را برای شما همراهان شرح دهد.

ایمپلنت یا روکش؟ کدام بهتر است؟

از دست دادن استخوان در فک در تمام افرادی که دندان های از دست رفته دارند اتفاق می افتد. هنگامی که شما دندان های از دست رفته دارید، برای سلامت دندان و برای سلامت کلی شما، ایمپلنت دندان بهترین گزینه موجود است . 

برای کسانی که دندان های طبیعی خود را دارند، اما می خواهند آنها را از نظر زیبایی بهبود بخشند، روکش ها بهترین گزینه هستند.

روکش یا ایمپلنت کدام دوام بیشتری دارد؟

ایمپلنت ها دائمی تر از روکش ها هستند . آنها به گونه ای طراحی شده اند که برای همیشه دوام بیاورند و تنها در صورت آسیب دیدن به مراحل اضافی نیاز دارند. از طرف دیگر ونیرها معمولا بین 10 تا 15 سال دوام می آورند. ونیرها پس از حدود 10 سال نیاز به تراز و نگهداری مجدد دارند.

خطر پوسیدگی در ایمپلنت بیشتر است یا روکش؟

ایمپلنت های دندانی از جمله ایمپلنت زایو xive یا بهترین ایمپلنت دندان سوئیسی شامل هیچ ساختار طبیعی دندان نمی شوند. به این ترتیب، آنها در برابر پوسیدگی دندان شکست ناپذیر هستند. 

با این حال، آنها هنوز هم می توانند پلاک، جرم و لکه را جمع کنند. 

این مستعمرات باکتریایی باید به طور مرتب تمیز شوند تا از سلامت لثه و بافت های استخوانی اطراف اطمینان حاصل شود. اگر بهداشت منظم دندان وجود نداشته باشد، بیماری پریودنتال ممکن است ایجاد شود و منجر به شکست ایمپلنت دندان جدید شما شود.

پرسلن یا مواد کامپوزیت موجود در روکش دندان نیز در برابر پوسیدگی مقاوم است، اما دندان پشت آن مقاوم نیست. اگر به هر دلیلی در دندان زیرین حفره ایجاد شود، می‌تواند در زیر روکش گسترش یابد و منجر به شکست در ترمیم شود.

برای بهترین نتایج و اطمینان از طولانی ترین نتیجه برای ایمپلنت یا روکش جدید خود، باید آن را مانند یک دندان طبیعی درمان کنید. مسواک زدن روزانه و نخ دندان کشیدن ضروری است. 

با 6 مزیت کاشت دندان و روکش آشنا شوید!

هر کدام از روش های ایمپلنت دندان و روکش دندان مزایای خاص خود را دارند که براساس این مزایا می توان تفاوت ایمپلنت دندان با بریج و روکش دندان را به خوبی تشخیص داد.

مزایای ایمپلنت دندان

1 همانند ریشه دندان عمل می کند
2 ظاهر و شمایلی همانند دندان طبیعی دارد
3 دوام طولانی و طول عمر بسیار
4 افزایش قدرت جویدن
5 تکلم بهتر
6 سازگار با بدن انسان

مزایای روکش دندان

1 پشتیبانی از ساختار ضعیف شده دندان
2 پیشگیری از ترک خوردگی و ممانعت از پیشروی آن
3 ترمیم دندان بعد از عصب کشی
4 حفاظت از ساختار شکسته دندان
5 پیشگیری از ساییدگی دندان
6 کمک به اتصال بریج به دندان ها
تفاوت ایمپلنت دندان با روکش دندان

کدام روش دندانپزشکی برای شما مناسب است؟

حتی پس از بررسی مزایا و معایب هر روش، ممکن است مشخص نباشد که کدام یک برای دندان شما بهترین است. در این صورت، این سه مرحله ساده را برای انتخاب روش دندانپزشکی مناسب دنبال کنید:

1. در نظر بگیرید که چقدر دندان شما آسیب دیده است

اگر دندان شما به شدت آسیب دیده است، به احتمال زیاد می خواهید ایمپلنت دندانی را جایگزین کنید تا به طور کامل آن را جایگزین کنید و از مزایای طولانی مدت جلوگیری از عفونت یا عوارض بعدی برخوردار شوید. 

به این ترتیب

ایمپلنت به عنوان راه حلی برای مشکلات عمده ای مانند شکستگی دندان در خط لثه عمل می کند. از سوی دیگر، روکش‌ها به عنوان راه‌حلی برای آسیب‌های زیبایی جزئی دندان، مانند براده‌ها، لکه‌ها و فاصله، بهترین عملکرد را دارند.

2. عامل در هر گونه نیاز به اصلاح نیش

زمانی که دندانی را از دست می‌دهید یا مجبور می‌شوید نوع دیگری از مشکلات دندانی را جبران کنید، بایت شما ممکن است نامرتب شود، که بر توانایی شما برای جویدن، صحبت کردن و لبخند زدن تأثیر می‌گذارد.

 ایمپلنت دندان می تواند با پر کردن شکاف و ایجاد استخوان فک یا بافت لثه برای محافظت یا اصلاح تراز بیشتر به پیشگیری یا کاهش ناهماهنگی کمک کند. روکش‌ها می‌توانند زیبایی دندان‌های با فاصله کم و عیوب تراز درک شده را بهبود بخشند، اما نمی‌توانند علت اصلی مشکلات بایت را برطرف کنند.

3. طول عمر آن ها را بسنجید

آیا روکش ها دائمی هستند؟ اگرچه روکش ها می توانند سال ها دوام بیاورند، اما دائمی نیستند. ونیرهای پرسلن به مراتب بیشتر از ایمپلنت های دندانی که گزینه دائمی شما هستند در معرض آسیب هستند.

پس از حدود ده سال، روکش نیاز به تنظیم یا تعویض دارد، در حالی که ایمپلنت از جمله ایمپلنت بگو آلمان Bego نیازی به توجه حرفه ای ندارد مگر اینکه آسیبی را تحمل کند. در حالی که ونیرها سریع و آسان جایگزین می شوند، باید به این فکر کنید که آیا می خواهید با قرار ملاقات های مداوم و روش های تعویض آزارتان دهد یا خیر.

آیا ایمپلنت های دندانی ارزان تر از روکش ها هستند؟

ایمپلنت های دندانی نسبت به روکش ها هزینه بیشتری دارند اما ماندگاری بیشتری دارند. با ایمپلنت، شما برای سالها نگهداری بدون نگرانی همراه با روش اولیه هزینه پرداخت خواهید کرد. بسته به سن شما، باید در نظر بگیرید که روکش ها چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارند. 

فرکانس‌هایی که روکش‌های شما نیاز به لمس یا تعویض دارند، به طور پیوسته هزینه کلی آن‌ها را افزایش می‌دهد و در درازمدت آن‌ها را بیشتر از ایمپلنت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید