لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت فک بالا و پایین به شکل کامل

ایمپلنت فک بالا و پایین
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت فک بالا و پایین به شکل کامل چگونه است؟ هزینه ایمپلنت برای فک بالا و یا پایین چه قدر است؟ ایمپلنت فک بالا و پایین زمانی بکار گرفته می شود که بیمار تمایل داشته باشد به صورت کامل دندان های فک بالا و پایین خود را جایگزین کند.

در این درمان بایستی پایه های ایمپلنت در موقعیت خاص قرار گیرد و بعد از آن با مهارت خاصی دندان مصنوعی قالب گیری و بر روی آن کاشته شود.

فراموش نشود که به دلیل تعداد زیاد دندان ها و اینکه وضعیت دندان، لثه و استخوان فک بایستی به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد، زمان کاشت ایمپلنت کامل دندان به زمان بیشتری در لابراتوار نیاز دارد.

با ما همراه باشید و به مطالعه این مقاله بپردازید تا در این مورد اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

ایمپلنت دندان فک بالا چیست؟

ایمپلنت فک بالا و پایین

زمانی که فرد لبخند می زند دندان های جلویی فک بالا بیشتر از سایر دندان ها خود را نشان می دهد. فقدان دندان و عدم وجود برخی از دندان های جلویی ظاهر را از حالت نرمال خارج کرده و بیمار دچار عدم اعتماد به نفس خواهد شد. زمانی که عمل کاشت را دیرتر از زمان موعد انجام دهید عوارضی چون سینوس و کم شدن ارتفاع استخوان به وجود خواهد آمد.

در این میان

چالش هایی مانند عدم ارتفاع نرمال و تراکم کافی در این ناحیه به هنگام کاشت ایمپلنت کامل در فک بالا می باشد. کاشت ایمپلنت در همان جلسات اولیه قابل انجام نیست بلکه دندانپزشک باید حجم، کیفیت و تراکم استخوان فک بالا را به خوبی و مهارت کامل بررسی کند و در صورت وجود هر گونه نقص آن را برطرف کند.

در مرکز ایران ایمپلنت برای کاشت ایمپلنت کامل فک بالا و فک پایین پس از بررسی های کامل و تست های تشخیصی قابل انجام است.

ایمپلنت فک بالا و پایین

2 نکته مهم پیش از کاشت ایمپلنت کامل فک بالا

دو نکته اساسی وجود دارد که قبل جایگزاری ایمپلنت کامل دندان فک بالا مورد بررسی قرار گیرد. این دو نکته شامل موارد زیر است:

1) آناتومی استخوان کرست فک بالا:

این استخوان به صورت نرمال در زیر بینی و سینوس های فک بالای بیمار وجود دارد. زمانی که بیمار یک یا چند دندان خود را در اثر ضربات شدید و یا کشیدن دندان از قسمت عقب استخوان فک از دست داده باشد، با انبساط سینوس های بالای دندان مواجه شده و در قسمت عقب فک به سمت پایین کشیده می شود.

وجود نیرو به هنگام دم و بازدم فشار به سینوس ها وارد می شود.

2) کم شدن حجم استخوان فک بالا:

کم شدن حجم یا همان تحلیل استخوان تاثیر زیادی بر روی ظاهر بیمار خواهد گذاشت. در این موارد دندانپزشک سعی خواهد کرد که برای ثابت ماندن حالت طبیعی و نگه داشتن ساختار فک بالا دقت بیشتری را به کار ببرد.

تفاوت فک بالا با فک پایین در حالت استخوان فک است. در فک پایین چون استخوان ها حالت گرد دارند به راحتی کاشت ایمپلنت فک پایین قابل انجام است.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت چند دندان کنار هم امکان پذیر است؟

کاشت ایمپلنت کامل فک پایین

حالت استخوان های فک پایین کار ایمپلنت دندان کامل را بسیار راحت تر کرده و یک گزینه ایده آل برای دندانپزشکنان است.

فراموش نکنید که

به سهولت می توان بارگزاری فوری تاج دندان مصنوعی را انجام داد. در کاشت ایمپلنت کامل در فک پایین تنها کافیست که متخصص جایگاه رشته های عصبی را مورد بررسی و دقت قرار دهد. به علت کمتر نمایان شدن دندان های فک پایین ظرافت آنچنانی که برای کاشت ایمپلنت کامل فک بالا به کار می رود در فک پایین استفاده نمی شود.

این تفاوت را می توانید در بارگزاری فوری تاج دندان مصنوعی در همان جلسه کاشت ایمپلنت دندان فک پایین به خوبی مشاهده کنید. در این عمل پروتز دندان مصنوعی موقت با دقت بر روی پایه های فلزی ایمپلنت قرار داده شده و در حدود 4 تا 6 ماه بعد پروتز کامل دندان که در لابراتوارها آماده شده است بر روی ایمپلنت نصب می شود.

نکات مهم در کاشت ایمپلنت کامل

توجه نمودن و دقت فراوان به برخی نکات به هنگام کاشت کامل ایمپلنت بسیار اهمیت دارد. این نکات شامل:

1 تفاوت ساختار فیزیکی فک بالا و پایین است. بهترین متخصص ایمپلنت دندان بایستی دقت فراوان و به صورت مجزا بر روی استخوان های فک بالا وپایین داشته باشد.
2 کاشت کامل برای افرادی مناسب است که دارای تراکم استخوانی خوب و مناسبی باشند. علاوه براین نیاز است که تمامی دندان های به صورت کامل برداشته شود.
3 جداسازی دندان با کمک بی حسی های موضعی انجام شود. براساس وضعیت دندان های بیمار، پیوند پایه ها با استخوان فک ممکن مدت کاشت برای هر بیمار متفاوت باشد.
4 برای بررسی های اولیه فک بالا و پایین از اسکن CT و اشعه ایکس کمک گرفته شود.

شرایط بیمه برای پرداخت هزینه ایمپلنت فک بالا و پایین

امروزه اشخاص بیشماری تحت پوشش بیمه درمانی و یا تکمیلی هستند و مایلند که هزینه ایمپلنت را با استفاده از بیمه پرداخت کنند. خوشبختانه امروزه این امکان فراهم شده است که از بیمه برای پرداختن بخشی از هزینه های دندانپزشکی استفاده کرد اما شرایط شرکت های بیمه در این رابطه با هم متفاوت است.

شرکت های بیمه ای مختلف که ارائه دهنده بیمه تکمیلی هستند، دارای سقف پرداختی مشخصی برای تمامی هزینه های درمانی هستند و تا سقف تعیین شده در هر زمینه قادرند که هزینه درمان را به بیمار ارائه دهند.

با این وجود

اشخاصی که از بیمه تکمیلی برای ایمپلنت فک بالا و یا پایین استفاده می کنند می توانند تا میزان سقف در نظر گرفته شده توسط شرکت بیمه هزینه های خود را توسط شرکت بیمه ای پرداخت کنند و در این صورت پرداخت مابقی هزینه به عهده خود اشخاص خواهد بود.

کمبود استخوان کافی در فک برای ایمپلنت فک بالا و پایین

بسیاری از کسانی که متقاضی ترمیم دندان ها به روش ایملپنت هستند، با این مشکل مواجه اند که استخوان فک آنها کم است و نمی توانند از ایمپلنت استفاده کنند.

این دسته از افراد

برای برطرف شدن مشکل خود باید از جراحی پیوند استخوان فک استفاده نمایند تا میزان استخوان موجود در فک انها برای قرار گیری ایمپلنت کافی باشد و بتوانند به خوبی از این روش استفاده کنند.

اما به یاد داشته باشید که تشخیص این مساله به عهده پزشک و پریودنتیست معالج شما است و پزشک عمل پیوند استخوان را برای شما تشخیص میدهد.

بیشتر بخوانید: مدت زمان انجام ایمپلنت

عوارض ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

این روش با وجود تمامی مزایایی که دارد، از عوارضی نیز برخوردار است که آنها را می توان به شرح زیر نام برد:

ایمپلنت کامل فک بالا و یا پایین برای افرادی که سیگاری هستند و یا دخانیات مصرف می کنند ممکن است که نتیجه موفقیت آمیزی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان 4

در صورت حرفه ای و متخصص نبودن پریودنتیست ممکن است که ایمپلنت در دهان از استحکام کافی برخوردار نباشد و لق باشد و یا زیبایی آن دچار مشکل شود.

در صورتی که افراد بعد از استفاده از این روش بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکنند، امکان دارد که دچار عفونت در دهان شوند.

کلام پایانی

در این مقاله در خصوص ایمپلنت کردن دندان های بالا و پایین به صورت کامل با شما عزیزان صحبت کردیم. امیدواریم که با دریافت این اطلاعات مهم بتوانید به خوبی در رابطه با ایمپلنت کردن دندان های خود تصمیم گیری کنید و به بهترین شکل ممکن برای درمان مشکلات دندانی خود اقدام نمایید.

چنانچه مایل به دریافت اطلاعات بیشتری در زمینه ایمپلنت دندان هستید، سایر مقالات درج شده در وب سایت را نیز مطالعه کنید و به آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید