لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت دندان شکسته

ایمپلنت دندان شکسته چیست
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت دندان شکسته بخصوص دندان جلو، یک راه از چندین راه ترمیم دندان های آسیب دیده و شکسته است. بدون شک روش های زیادی برای ترمیم دندان شکسته و ترک خورده وجود دارد.

متخصص مرکز ایران ایمپلنت با توجه به شرایط بیمار و بررسی های اولیه نوع ترمیم دندان ترک خورده یا شکسته را تشخیص می دهد. برای آشنایی بیشتر با ایمپلنت دندان ترک خورده یا شکسته تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ترمیم دندان شکسته به چه شکل است؟

دندان هر شخصی در طول زندگی می تواند دچار آسیب ها و ترک خوردگی هایی شود. این مشکلات می تواند جزئی یا سنگین باشد.

زمانی که ترک خوردگی یا شکستگی جزئی باشد با یک ترمیم ساده می توان دندان دوباره صاحب دندانی سالم شد. اما چنانچه آسیب زیاد و سنگین باشد بایستی در پی درمان آن بود.

برای اغلب مواردی که دندان دیگر قابل ترمیم نیست و بایستی کشیده شود، راهی جز انجام ایمپلنت دندان شکسته باقی نخواهد ماند.

ایمپلنت دندان شکسته همانند دیگر روش های ترمیم دندان آسیب دیده یا ترک خورد، نیاز به متخصص کارکشته و حرفه ای دارد. بدون شک دندان آسیب دیده یا شکسته دارای درد زیادی است. در صورتی که ترمیم را به بعد موکول کرد چاره ای جز کشیدن دندان و استفاده ایمپلنت دندان باقی نخواهد ماند.

مشکلاتی از جمله ایجاد خراش در زبان، تغییر شکل ظاهری و آسیب رسیدن به دیگر دندان ها باعث می شود که هر چه زودتر برای درمان آن اقدام کرد. ایمپلنت دندان بیشتر در مواقعی رخ می دهد که شخص خیلی دیر برای ترمیم دندان شکسته اقدام کرده باشد.

ترمیم دندان شکسته به چه شکل است؟

3 نوع شکستگی دندان

دندان شکسته همیشه درد ندارد مگر در مواردی خاص. دندان بنا به هر دلیلی امکان شکسته شدن را دارد. از این رو علم دندانپزشکی شکستگی دندان را بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی می کند از جمله:

1) شکستگی کریزلاین

کریزلاین یا ترک مویی شامل ترک های بسیار ریزی می شود که بدون اینکه آسیب زیادی و یا جدی به ساختمان دندان بزنند، به وجود می آیند.

زمانی که

این ترک ها به عمق اتصال مینا و عاج امتداد پیدا کند به صورت خط های موازی خود را نشان می هند. این نوع شکستگی جزو ترک خوردگی ها و شکستگی های جزئی بوده و درد خاصی را در برندارد. شکستگی کریزلاین نیازی به ایمپلنت دندان شکسته ندارد.

2) شکستگی کاسپ دندان

آسیب و شکستگی که در دندان های جونده به وجود می آید را شکستگی کاسپ می گویند. این مدل از آسیب دندانی همانند نوع کریزلاین درد خاصی را به همراه ندارد. اما در صورت درمان نکردن و تعلل در ترمیم آن بدون شک کاشت ایمپلنت دندان را به همراه خواهد داشت.

3) شکستگی ناکامل دندان

شکستگی ناکامل دندان یا دندان ترک خورده یکی دیگر از انواع شکستگی های دندان است. این آسیب به حدی بوده که از تاج دندان آغاز و تا زیر لثه امتداد می یابد.

در این نوع چنانچه ترک خوردگی ترمیم نشود، به مرور زمان باکتری ها تجمع پیدا می کنند و ترک خوردگی بیشتر دیده خواهد شد.

نکته خاصی که باید به آن اشاره کرد این است که در هر نوع شکستگی دندان یا ترک خوردگی، چنانچه شخص به صورت جدی پیگیر درمان و ترمیم نباشد، باید هزینه ایمپلنت دندان شکسته را تقبل کند.

آیا نیاز به مشاوره دارید؟

در صورتی که شما هم با این مشکل روبرو هستید بهتر است با بهترین متخصص ایمپلنت در تهران مشورتی داشته باشید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید