لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت دندان آسیاب چیست و انواع آن کدام است؟

آنچه می‌خوانید! ...

آیا تا کنون در رابطه با ایمپلنت دندان آسیاب چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید انواع ایمپلنت دندان آسیاب چیست؟ آیا از ویژگی های ایمپلنت با گارانتی آگاه هستید؟ هزینه ایمپلنت دندان آسیاب چه قدر است؟

دندان ها دارای انواع مختلفی هستند که همه انواع دندان در تمامی انسان ها یکسان است و همه انسان ها انواع دندان ها را دارا می باشند.

بهترین دکتر ایمپلنت با مهارت و تخصص خود می تواند در سریعترین زمان ممکن مراحل ایمپلنت دندان را برای شما انجام داده و بهترین کیفیت دندان ایمپلنت دندان را جایگزین دندان از دست رفته کند. برای آشنایی بیشتر در خصوص ایمپلنت دندان های آسیا با ما همراه باشید.

4 نوع دندان انسان برای کاشت ایمپلنت

انسان در حالت نرمال و شرایط طبیعی دارای دندان های پیشین، دندان های نیش، دندان های آسیاب کوچک و دندان های آسیاب بزرگ است. هر کدام از این دندان ها دارای مزایا و منافعی برای دهان هستند که با از دست دادن هر کدام از آن ها بیمار با مشکلات خاصی روبرو خواهد شد.

1) دندان های پیشین

دندان های پیشین جزو دندان های تیز در جلوی دهان می باشد که به هنگام گاز گرفتن از غذا و مواد خوراکی از آن استفاده می کنیم. شکل نرمال آن به صورت صاف و لبه نازک بوده که با نام دندان قدامی نیز شناخته می شود.

با شکسته شدن یا از بین رفتن آن نیاز است که ایمپلنت دندان پیشین انجام شود. ایمپلنت دندان آسیاب در صورتی که با ترمیم دندان پیشین انجام شود بدون شک هزینه ایمپلنت دندان را بیشتر خواهد کرد.

2) دندان های نیش

حالت و شکل دندان های نیش به صورت تیز و نوک دار بوده که در کنار دندان های پیش قرار گرفته است. در دنیای دندانپزشکی از آن به عنوان دندان های انیاب یا دندان های ناب نام برده شده است. انسان در ابتدا دندان های نیش آن رشد می کند و سپس دندان های آسیاب رویش می کند.

3) دندان های آسیاب کوچک

دندان های آسیاب که با نام دندان دو پایه در میان متخصص های دندانپزشکی شناخته شده است، بزرگتر از دندان های نیش و دندان های پیش می باشد. مزایای دندان های آسیاب را به هنگام غذا خورد می توان به خوبی حس کرد. این نوع از دندان ها حالت برآمدگی زیادی دارند و تعداد آن در حالت طبیعی به 8 دندان آسیاب کوچک می رسد.

محل قرار گیری دندان های آسیاب کوچک اول و دوم در کنار دندان های نیش می باشد. کودکان خردسال دندان آسیاب کوچک ندارند و زمان رشد آن در حدود سن 10 تا 11 سالگی می باشد.

دندان های آسیاب همانند دیگر دندان ها نیاز به مراقبت خاصی دارد و در صورت از دست دادن هر کدام نیاز است که بیمار برای رفع مشکلات از ایمپلنت دندان آسیاب استفاده کند. متخصص مرکز ایران ایمپلنت برای انجام ایمپلنت دندان آسیاب از برندها و جنس ایمپلنت بسیار خاص استفاده می کند.

4) دندان های آسیاب بزرگ

دندان های آسیاب بزرگ جزو بزرگترین دندان های انسان بوده که دارای یک سطح بزرگ و تخت با برآمدگی می باشد. تعداد این دندان ها در فک پایین حدود 6 دندان و 6 عدد در فک بالا می باشد. در نظر داشته باشید که آخرین دندان های آسیا که رشد می کنند جزو همان دندان های عقل یا آسیاب سوم می باشد.

با از بین رفتن هر کدام از این دندان ها هزینه ایمپلنت دندان آسیاب یکی از گزینه های جایگزین برای دندان از دست رفته می باشد.

ایمپلنت دندان آسیاب

اهمیت کاشت ایمپلنت دندان آسیاب

همانگونه که شرح داده شد دندان های آسیاب به عنوان دندان پایه نیز شناخته می شود. در صورتیکه هر کدام از این دندان ها از بین رود، دندان های کناری شروع به تکان خوردن می نماید. جای خالی دندان آسیاب با حرکت دندان های کناری نه تنها کاملا پر نشده بلکه چیدمان دندان را به طور کامل بهم می ریزد.

ایمپلنت دندان آسیاب می تواند از ساییده شدن دندان های کناری بهم جلوگیری کند. علاوه براین ارتفاع و زاویه فک و صورت همان حالت طبیعی خود را حفظ خواهد کرد.

6 مزیت کاشت ایمپلنت دندان آسیاب

مزایای استفاده از ایمپلنت دندان آسیاب شامل موارد زیر است:

  1. برخلاف بریج که از روکش بعنوان پایه استفاده می شود در این روش از پایه های ایمپلنت به عنوان نگهدارنده استفاده می شود
  2. دندان های کنار نیازی به تراشیدن ندارند
  3. با وجود ایمپلنت دندان، استخوان فک دچار تحلیل استخوان نمی شود
  4. با کمک ایمپلنت دندان نیرویی همانند نیروی دندان های طبیعی به استخوان فک انسان وارد می شود
  5. با وجود ایمپلنت دندان، دندان های کنار دیگر حر کت نمی کنند
  6. ابعاد و زاویه فک و صورت حالت طبیعی را حفظ می کند.

هزینه ایمپلنت دندان آسیاب

نوع خدمات هزینه به تومان
ایمپلنت دندان آسیاب 7 تا 30 میلیون

6 ویژگی بهترین دندانپزشکی برای ایمپلنت دندان

به صورت کلی بهترین کلینیک های دندانپزشکی در حوزه ایمپلنت سوئیسی آسیاب باید دارای ویژگی های ذکر شده در قسمت زیر باشند:

  1. حقوق بیمار را رعایت کنند
  2. پرسنل آن از اخلاق نیکو برخوردار باشند و با بیمار به احترام رفتار کنند
  3. طرف قرارداد با شرکت های معتبر بیمه باشند
  4. امکان پرداخت اقساطی را برای بیمار محیا کنند
  5. امکان استفاده از ایمپلنت با لیزر را برای بیمار فراهم کنند
  6. مشاوره های مورد نیاز را در اختیار بیمار قرار دهند

نتیجه گیری

در نتیجه چنانچه قصد دارید که نتیجه موفقیت آمیزی از ایمپلنت آلمانی آسیاب دریافت کنید، بهتر است که به چنین کلینیک هایی مراجعه نمایید و ترمیم دندان آسیاب خود را به پزشکان متخصص بسپارید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در حوزه ایمپلنت اقساطی ، سایر مقالات درج شده در وب سایت ایران ایمپلنت را مطالعه نمایید تا اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...