لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت بايوهورايزن

ایمپلنت-بايوهورايزن
آنچه می‌خوانید! ...

بايوهورايزن (Biohorizons) یک برند ایمپلنت امریکایی و قدرتمند است که محصولات خود را در سرتاسر دنیا عرضه می کند. بايوهورايزن در ابتدا نارضایتی اکسترنال را به همراه داشت اما با ورود سیستم جدید بايوهورايزن یعنی سیستم اینترنال و تیپرد و تکنولوژی لیزرلاک ورق برگشت.

این سیستم تسریع روند استخوان سازی و کاهش تحلیل استخوان را به همراه داشت و در دنیای دندانپزشکی محبوبیت زیادی پیدا کرد. مرکز ایران ایمپلنت نیز یکی از عرضه کنندگان این برند است.

اگر شما هم قصد کاشت ایمپلنت دندان از نوع برند بایوهورایزن را دارید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ایمپلنت بايوهورايزن

بايوهورايزن همانند دیگر برندها، فعالیت خود را از سال ها قبل آغاز کرده است. کمپانی Biohorizons در سال 1998 در کشور ایالات متحده شروع به کار کرد.

این برند

در سال 1379 به ایران ورود پیدا کرد. می توان به جرات گفت که این برند در دسته برندهای گران قیمت ایمپلنت دندان قرار دارد. اما در مقابل مزایای ایمپلنت دندان بایوهورایزن از دیگر برندها نیز بیشتر است.

ایمپلنت بايوهورايزن چیست
ایمپلنت بايوهورايزن چیست

همانگونه که در ابتدا گفته شد، این محصول با تغییر تاکتیک در سیستم خود، توانست روند استخوان سازی و کاهش تحلیل استخوان را به همراه داشته باشد. همین دو مورد محبوبیت بايوهورايزن را دو چندان کرد. از سوی دیگر این محصول، با کمک طراحی ویژه رزوه ها به شکل مربعی، سطح ایمپلنت دندان را افزایش داده است.

این نکته باعث خواهد شد که

تماس استخوان با ایمپلنت افزایش پیدا کند و از سوی دیگر روند استخوان سازی و پایداری فیکسچر را در پی داشته باشد. علاوه بر موارد بالا، اباتمنت بايوهورايزن نیز با دیگر برندها اندکی تفاوت دارد. زیرا اباتمنت های لیزرلاک Biohorizons می تواند ایمپلنت های بدون لیزرلاک را نیز پشتیبانی کند. این مزیت ایمپلنت بايوهورايزن باعث خواهد شد که اپی تلیال و تثبیت بافت همبند با downgrowth روبرو نشود.

آیا ایمپلنت های BioHorizons خوب هستند؟

ایمپلنت های دندانی Biohorizons دارای 99% میانگین موفقیت ایمپلنت هستند و همچنین با ضمانت مادام العمر ارائه می شود که به شما آرامش خاطر می دهد..

ایمپلنت های Biohorizon از چه چیزی ساخته شده اند؟

تمام ایمپلنت های BioHorizons از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده اند که 1.5 تا 3.5 برابر قوی تر از ایمپلنت های تیتانیوم خالص سایر شرکت ها است. این تفاوت قدرت می تواند موفقیت طولانی مدت یک ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهد و برای ایمپلنت های با قطر کوچک بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت ثانویه چیست و چه کاربردی دارد؟

هزینه ایمپلنت دندان بايوهورايزن چقدر است؟

هزینه کاشت ایمپلنت دنداندر ابتدا نیاز به معاینات و ارزیابی اولیه دارد.

پس از بررسی ها و تخمین مدت زمان کاشت، متخصص قیمت نهایی کاشت ایمپلنت بایوهورایزن را به فرد اعلام می کند. در این میان برخی عوامل می تواند هزینه های درمان و کاشت را تحت الشعاع خود قرار دهد، مانند:

1 کاشت توسط پزشک متخصص انجام می شود یا یک پزشک عادی
2 آیا شخص نیاز به پیوند استخوان دارد یا نه؟
3 آیا فرد نیاز به سینوس لیفت دارد یا نه؟
4 برند، مارک و نوع ایمپلنت دندان
5 مرکز درمانی که شخص به آنجا مراجعه می کند.
6 بهره بردن از خدمات بیمه

اما در حالت کلی قیمت کاشت ایمپلنت به شرح زیر است:

نوع خدمات هزینه (به تومان)
کاشت ایمپلنت دندان 7 الی 30 میلیون

چه چیزی باعث گرانی ایمپلنت می شود؟

نرم‌تر یا سخت‌تر بودن، مکانی که در آن ساخته شده است و آموزش‌های گسترده‌ای که دندان‌پزشک برای انجام ایمپلنت دندان باید طی می‌کرد همگی به هزینه خالص کمک می‌کنند.

چه چیزی باعث گرانی ایمپلنت می شود؟
چه چیزی باعث گرانی ایمپلنت می شود؟

مدت زمانی که طول می کشد تا یک دندانپزشک به یک ایمپلنتولوژیست دارای گواهی هیئت مدیره تبدیل شود، می تواند تا ده سال متغیر باشد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت زیر لثه

چه نوع ایمپلنتی گرانتر است؟

روکش، گران‌ترین قسمت ایمپلنت دندانی، در محدوده‌های قیمتی مختلفی از جمله تمام سرامیک، پرسلن ذوب شده به فلز (PFM) و زیرکونیا عرضه می‌شود. تاج ها روکش های زیرکونیایی یا تمام سرامیکی که زیبایی شناسی بهتری دارند، معمولاً گران تر از روکش های PFM هستند.

گشتاور توصیه شده برای ایمپلنت

گشتاور درج باید از حداقل گشتاور با اندازه گیری 30 نیوتن متر تجاوز کند. در شرایطی که سطوح گشتاور کمتر از 30 نانومتر سانتی‌متر است، یک دوره بهبودی بدون بار 4 تا 6 ماه توصیه می‌شود تا یکپارچگی استخوانی فعال شود.

قابلیت‌ها و مزایا

یکی از ویژگی‌های برجسته ایمپلنت بايوهورايزن، انعطاف‌پذیری و تطابق آن با استخوان فک می‌باشد. همچنین، این ایمپلنت دارای طول عمر بالا و پایداری بیشتری نسبت به ایمپلنت‌های دیگر است.

نتیجه‌گیری

به طور کلی، ایمپلنت بايوهورايزن یک راه‌حل پایدار و دائمی برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. این ایمپلنت با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به بیماران امکان می‌دهد تا دوباره لبخندی زیبا و اعتماد به نفس به خود ببخشند.

سوالات متداول

  1. آیا ایمپلنت بايوهورايزن برای همه افراد مناسب است؟

  2. بله، با ارزیابی و مشاوره پزشک دندان‌پزشک، ایمپلنت بايوهورايزن می‌تواند برای افرادی که دارای فاقدی دندانی هستند یا نیاز به جایگزینی دندان دارند، مناسب باشد.

  3. آیا مراقبت‌های خاصی پس از جراحی ایمپلنت بايوهورايزن لازم است؟ بله، حفظ بهداشت دهان و دندان‌های مصنوعی، مراجعه منظم به پزشک دندان‌پزشک و رعایت نکات بهداشتی از جمله مراقبت‌های لازم پس از جراحی ایمپلنت می‌باشد.

  4. آیا ایمپلنت بايوهورايزن می‌تواند به مشکلاتی مانند عفونت منجر شود؟ همانند هر جراحی دیگری، ممکن است پس از جراحی ایمپلنت بايوهورايزن مشکلاتی مانند عفونت رخ دهد. اما با رعایت بهداشت دهان و پیگیری‌های دوره‌ای، این مشکلات قابل کنترل هستند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید