لوگو ایران ایمپلنت

عکس cbct برای ایمپلنت

آنچه می‌خوانید! ...

عکس cbct برای ایمپلنت چیست؟ آیا تا کنون در رابطه با عکس cbct چیزی شنیده اید و کاربرد آن را میدانید؟

مسلما تمامی کسانی که تا کنون از روش ایمپلنت برای دندان های خود استفاده کنند، با عبارت عکس cbct آشنا هستند و اطلاعاتی درباره آن دارند. اما کسانی که تا کنون برای ترمیم دندان های خود به روش ایمپلنت اقدام نکرده اند، شاید این عبارت را نشنیده باشند.

در مرکز ایران ایمپلنت که امور مربوط به ایمپلنت دندان را به شکل کاملا تخصصی و حرفه ای انجام می دهد، در رابطه با عکس cbct برای ایمپلنت با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد تا اطلاعات مناسب و کارامدی در این زمینه پیدا کنید.

عکس cbct

همان طور که می دانید برای ایمپلنت کردن دندان ها و یا سایر روش های دندانپزشکی به تجهیزات مخصوصی نیاز است و در بسیاری از مواقع بیماران باید مراحل پزشکی مشخصی را  مطابق با دستور پزشک طی کنند تا برای جراحی ایمپلنت و آغاز درمان اماده شوند.

حال یکی از این مراحل پزشکی که برای بیماران در خصوص ترمیم دندان به روش ایمپلنت مورد نیاز است، عکس cbct  برای ایمپلنت است.

عکس cbct برای ایمپلنت از جمله ایمپلنت جی اس ایتالیا یا ایمپلنت دندان سوئیسی یکی از تکنولوژی های جدید در زمینه عکسبرداری از دهان و لثه در خصوص ترمیم دندان ها به روش ایمپلنت است که با استفاده از آن می توان به خوبی نسوج نرم و سخت را به شکل سه بعدی مشاهده کرد و انها را تحت بررسی قرار داد.

عکس cbct

از انجایی که تصویر برداری در این روش به شکل سه بعدی انجام می شود، امکان بررسی و طراحی مدل آناتومیکی دقیق نسوج نرم و سخت وجود دارد.

تعریف عکس cbct برای ایمپلنت به زبان دیگر

به عبارت دیگر می توان عکس cbct را به این شکل معرفی کرد که این عکس در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که به کار گرفتن تجهیزات اشعه ایکس در این راستا موثر نباشد.

رادیوگرافی cbct با استفاده از یک اشعه مخروطی شکل می تواند تصاویر بسیار عمیق و خوبی را ثبت نماید تا به این شکل دندانپزشک نوع بیماری را تشخیص دهد.

با استفاده از این تکنیک عکسبرداری جدید می توان از تمامی استخوان ها و دندان ها عکس تهیه کرد.

عکس cbct برای ایمپلنت

نحوه انجام عکس cbct

برای اینکه این نوع عکسبرداری را برای شما در کلینیک مورد نظر انجام دهند، باید در ابتدا با لباس های مخصوص وارد اتاق شوید و سپس در محل دستگاه قرار بگیرید، سپس دستگاه شروع به چرخیدن به دور شما با زاویه 360  می کند و چندین عکسبرداری پی در پی انجام می دهد تا در نهایت یک عکس سه بعدی به دست آید.

در این روش

دستگاه در یک دور چرخش به دور سر در حدود 150 الی 200 عکس را تهیه می کند که همه این عکس ها به صورت دو بعدی هستند.

به کار بردن رادیوگرافی به روش cbct باعث بروز هیچ درد و ناراحتی برای بیمار نمی شود و بیمار می تواند پس از انجام این روش به راحتی امور روزمره مورد نظر خود را انجام دهد.

5 مزیت عکس cbct برای ایمپلنت

در صورتی که از این روش برای ایمپلنت کردن دندان ها و عکسبرداری از آن استفاده شود، می توان از مزایایی به شرح زیر بهره مند شد:

1) کاهش پیدا کردن اشعه ایکس

به کار بردن این نوع رادیوگرافی باعث می شود که اشعه ایکس کاهش پیدا کند و افراد به میزان کمتری در تماس با اشعه ایکس باشند. زیرا در این روش تابش اشعه ایکس به مناطق مشخصی محدود می شود.

تعریف عکس cbct برای ایمپلنت به زبان دیگر

2) افزایش دقت تصویر

میزان دقت تصویر برداری در این روش بسیار بیشتر است و تصاویری که به دست می آیند به گونه ای هستند که به پزشک امکان تشخیص بهتری را می دهند.

3) سرعت بیشتر در دستیابی به تصاویر

با توجه به اینکه تمامی تصاویر مورد نیاز تنها با یک چرخش دستگاه به دست می آیند، می توان با سرعت بیشتری به تصاویر دسترسی پیدا کرد.

4) کاهش دوز

دوز موثر تابش در این روش به میزان 3/6 و 50/3 میکروسیورت می باشد و به همین دلیل میزان دوز تابش در این روش به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

نحوه انجام عکس cbct

5) کاهش یافتن آرتیفکت

عکسبرداری به روش cbct در مقایسه با ct آرتیفکت فلزی کمتری را نشان میدهد و کاهش پیدا کردن آرتیفکت از مزایای بسیار مهم در این روش است.

4 کاربرد برتر عکس cbct!

این روش عکسبرداری علاوه بر اینکه برای ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می گیرد، برای امور دندانپزشکی دیگری نیز استفاده می شود که آنها از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

  • ارتودنسی
  • درمان ریشه دندان و یا اندودنتیکس
  • جراحی لثه و یا پریودنتیکس
  • جراحی فک و صورت

انواع دستگاه عکس cbct برای ایمپلنت

دستگاه عکسبرداری cbct نه تنها برای ایمپلنت بلکه برای امور دیگر دارای انواع مختلفی از قبیل زیر می باشد:

  • دستگاه cbct کوچک با مقدار اشعه 252-11 میکروسیورت
  • دستگاه cbct متوسط با مقدار اشعه 652-28 میکروسیورت
  • دستگاه cbct بزرگ با مقدار اشعه 1370-52 میکروسیورت

در رابطه با انواع دستگاه های cbct لازم به ذکر است که میزان دوز اشعه در این دستگاه ها برای کودکان از بزرگسالان مجزا می باشد. زیرا سایز ارگان ها و اعضای بدن و درصد موفقیت عسکبرداری در کودکان با بزرگسالان متفاوت است.

انواع دستگاه عکس cbct برای ایمپلنت

قبل از انجام عکس cbct برای ایمپلنت این موارد را بدانید!

از سوی انجمن اسئواینتگریشن اروپا اصولی برای استفاده از دستگاه cbct در خصوص ترمیم دندان ها به روش ایمپلنت تعیین شده است که لازم است همه مراکز درمانی این اصول را رعایت کنند. اصول مورد نظر به شرح زیر می باشند:

  • زمانی باید از این دستگاه برای عکسبرداری از ساختارهای عصب و سینوس استفاده شود که به کار بردن دستگاه دو بعدی عکسبرداری در این زمینه موثر واقع نگردد.
  • زمانی از این دستگاه باید استفاده شود که نیاز به پیوند استخوان فک و یا بازسازی وسیع استخوان باشد.
  • در خصوص لیفت سینوس ها میتوان از این دستگاه بر اساس اصول مطرح شده توسط انجمن اسئواینتگریشن اروپا استفاده کرد.
  • برای استفاده از ایمپلنت های هدایت شونده نیز می توان از این روش بهره برد
  • چنانچه نیاز به برداشتن استخوان در دهان به عنوان یک بخش اهدا کننده باشد، عکسبرداری cbct توصیه می شود
  • در مواقعی که هدف از به کار بردن این روش عکسبرداری در خصوص استفاده از انواع ایمپلنت خاص مانند: زایگوما باشد.

سخن پایانی

در مرکز ایران ایمپلنت که مجموعه ای تخصصی در زمینه ایمپلنت است، عکس cbct  برای ایمپلنت را شرح دادیم و بیان کردیم که عکس cbct برای ایمپلنت چیست؟ و در چه مواقعی کاربرد دارد.

با این وجود اگر به مرکز ایران ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود مراجعه کنید، می توانید از این روش عکسبرداری در صورت نیاز بهره مند شوید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید