لوگو ایران ایمپلنت

هزینه دندانپزشکی کودکان

هزینه دندانپزشکی کودکان
آنچه می‌خوانید! ...

هزینه دندانپزشکی کودکان در سال 1403 چه قدر است؟ هزینه دندانپزشکی کودکان در سال 1403 از چه فاکتور هایی تاثیر می گیرد؟ نحوه استفاده از بیمه خدمات درمانی و کارت تخفیف برای کاهش هزینه دندانپزشکی کودکان چگونه است؟

دندان های شیری کودکان در سن خاصی شروع به رشد می کند. هر چند کودک دلبند شما سن کمی دارد اما نباید فراموش کنید که در شرایط خاص بایستی به دنبال هزینه دندانپزشکی کودکان در سال 1403 باشید.

مرکز ایران ایمپلنت با ارائه انواع خدمات دندانپزشکی بزرگسالان و کودکان می تواند اطمینان خاطری برای سلامت دندان های فرزند دلبند شما باشد.

سلامت و بهداشت دندان کودکان در سن پایین می تواند گنجینه ارزشمند برای آینده آنها باشد. در صورت مشاهده هر گونه مشکلات دهان و دندان و از جمله لثه کودکان بایستی اقدام به درمان آن نمود.

دندانپزشک کودکان کیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

دندانپزشک کودکان که یک شاخه از علم بی کران دندانپزشکی می باشد، در راستای ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی و با تاکید بر مسایل پیشگیری و درمانی کودکان در بدو تولد تا بزرگسالی اقدام می نماید.

دندانپزشک کودکان یا پدودنتیست یا پدیاتریک دنتیست در طول روند کاری خود به ارزیابی، تشخیص و درمان مشکلات دندانپزشکی کودکان و اطفال می پردازد.

در مجموع بایستی گفت که دندانپزشک کودکان یا متخصص دندانپزشکی کودکان همانند یک پزشک متخصص کودکان عمل می کند. این افراد تمام مواردی که به سلامت کودکان مرتبط است را مدیریت می کند.

هزینه دندانپزشکی کودکان

انواع خدمات و هزینه دندانپزشکی کودکان

در خدمات و هزینه دندانپزشکی کودکان و هزینه بلیچینگ دندان در سال 1403 علاوه بر مراقبت های دندانپزشکی بایستی از یک سری تجهیزات خاص و مراقبت های دندانپزشکی مانند اسپیس مینتینر متحرک، اسپیس مینتینر ثابت، کراون SS، فلورایدتراپی هر فک، وارنیش فلوراید دو فک، آنتی بیوتیک درمانی و فیشور سیلنت هر دندان استفاده می شود.

در نظر داشته باشید که هزینه سایر خدمات دندانپزشکی برای اطفال 20 درصد بیشتر از بزرگسالان می باشد. علت این امر نیز به مواد بیهوش کننده برای کودک می باشد.

1) پر کردن دندان کودکان

یکی از هزینه دندانپزشکی کودکان در سال 1403 به پر کردن و یا ترمیم دندان کودکان مربوط می شود. زمانی که دندان کودک شما دچار پوسیدگی، حساسیت به سرما و گرما و آسیب دیدگی ساختاری می شود، راهی به جز ترمیم و یا پرکردن دندان کودک نیست.

هزینه دندانپزشکی کودکان برای پر کردن دندان به مواد مصرفی آن از قبیل آمالگام نقره ای، کامپوزیت، پرسلین یا مواد همرنگ دندان مربوط می باشد. در بیشتر مراکز درمانی دندان کودکان از مواد رنگی جهت پر کردن دندان کودک استفاده می شود. به جرات می توان گفت که یک روش موفقیت آمیز بوده و توجه کودکان را به سمت مسواک زدن جلب می کند.

2) ارتودنسی

یکی دیگر از هزینه های دندانپزشکی کودکان به درمان ارتودنسی دندان بر می گردد. زمانی کودک مجبور به ارتودنسی می شود که به مشکلات زیر دچار شده باشد:

1) دندان های ناهماهنگ (کج یا متراکم)
2) دندان های ناپیدا
3) دندان های اضافه
4) پیش دندانی
5) دندان نیش عقب افتاده
6) دندان نیش باز
7) موقعیت نامناسب و ناهماهنگ فک
8) اختلال مفصل فک

برای انجام ارتودنسی کودکان بایستی در سنین 10 الی 14 سالگی اقدام نمود. متاسفانه مراقبت از ارتودنسی برای کودکان بسیار سخت تر از بزرگسالان می باشد. از این رو پدر و مادر باید تمام دقت خود را برای کنترل و نظارت به کار گیرند. برای نمونه اطمینان پیدا کنند که فرزندشان هر روز مسواک و نخ دندان را استفاده می کند.

علاوه براین مراجعه به دندانپزشکی کودکان مرکز ایمپلنت دندان در ستارخان هر شش ماه یکبار واجب است. رژیم غذا فرزندتان را تحت کنترل بگیرید و آنها را از مصرف زیاد شکر و نشاسته دور کنید. سعی کنید برای فرزندانتان غذاهای سفت و چسبنده استفاده نکند.

3) روکش دندان کودکان

متاسفانه در شرایطی که دیر به سراغ درمان دندان های فرزند خود بروید مجبور به پرداخت هزینه دندانپزشکی در مرکز ایران ایمپلنت خواهید شد. زمانی که دندان کودک عصبی کشی می شود، دندانپزشک کودکان از روکش مخصوص استیل برای محافظت از آن استفاده می کند.

از تفاوت های روکش دندان کودکان با روکش دندان بزرگسالان می توان به عدم تراشیدن دندان کودک و تعداد کم جلسات اشاره کرد. از اشتباهات رایج پدر و مادر در مراقبتهای دهان و دندان کودکان، تصور غلط بر تخریب دندان شماره شش و دندان شیری می باشد. والدین به هوای اینکه دندان شیری در حال خراب شدن است و نیازی به ترمیم ندارد، از اقدامات بعدی برای فرزند خود امتناع می کنند.

راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان

چنانچه تمایل دارید از هزینه دندانپزشکی کودکان در سال 1403 و هزینه کامپوزیت دندان حذر کنید بهتر است که راههای پیشگیری از پوسیدگی دندان فرزندان خود را یاد بگیرید. انواع روش های پیشگیری از پوسیدگی دندان شامل:

  1. آموزش به کودک و والدین در مورد پیشگیری از پوسیدگی دندان شیری و دائمی
  2. فلورایدتراپی
  3. پرکردن دندان های آسیب دیدع
  4. ترمیم دندان های شیری و دائمی
  5. شیارپوشهای دندانی
  6. روکش دندان شیری
  7. ترمیم دندان شکسته
  8. درمان ریشه آسیب دیده
  9. پیداکردن دندانپزشک کودکان خوب
  10. پر کردن دندان های آسیب دیده

فاکتور های موثر در هزینه دندانپزشکی کودکان

به صورت کلی و با توجه به مطالب ذکر شده در قسمت های فوق می توان هزینه دندانپزشکی برای کودکان را در سال 1403 متاثر از فاکتور های ذکر شده در قسمت زیر دانست:

1) هزینه مربوط به کلینیک دندانپزشکی
2) میزان تخصص و تجربه دندانپزشک
3) مراقبت های بعد از درمان کودک
4) دارو ها و درمان های جانبی
5) روش درمانی تشخیص داده شده توسط دندانپزشک
6) تعداد دندان های آسیب دیده کودک
7) مشکل دندانی ایجاد شده برای کودک

سخن پایانی

امیدواریم که تمامی مطالب ذکر شده در خصوص هزینه دندانپزشکی کودک در سال 1403 برای شما عزیزان مفید و مسمر ثمر بوده باشد.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید