لوگو ایران ایمپلنت

عمر ایمپلنت دیجیتال

آنچه می‌خوانید! ...

در رابطه با ایمپلنت دیجیتال چه می دانید؟ امروزه برای ترمیم کردن دندان های از دست رفته و یا دندان هایی که آسیب دیده اند، روش های بسیار زیادی به وجود آمده اند. به عنوان مثال: کامپوزیت دندان، لمینت و ایمپلنت از جمله روش های جدید و بسیار مناسب برای ترمیم دندان ها به شمار می آیند که جایگاه بسیار گسترده ای را در علم پزشکی از آن خود کرده اند.

ایمپلنت به صورت کلی با استفاده از دو روش برای بیماران انجام می شود که عبارت است از

ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتال که ایمپلنت از نوع دیجیتالی از شرایط بهتری در مقایسه با ایمپلنت معمولی برخوردار است و به همین دلیل توجه بیشتری به این روش در دندانپزشکی می شود.

به همین دلیل قصد داریم که عمر ایمپلنت دیجیتال را از نظر میزان دوام و ماندگاری و طول عمر نیز در مرکز ایران ایمپلنت تحت بررسی قرار دهیم.

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی چیست؟

ایمپلنت دیجیتال به صورت کلی از شرایطی مانند ایمپلنت معمولی برخوردار است اما در این روش که جدیدتر از روش ایمپلنت معمولی است از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی برای ترمیم دندان به روش ایمپلنت استفاده می شود و از نرم افزار های سه بعدی برای ترمیم دندان کمک گرفته می شود که استفاده از این تجهیزات باعث می شود تا نتیجه کلی حاصل از ایمپلنت دیجیتال در مقایسه با ایمپلنت معمولی بهتر باشد و میزان درد و خونریزی در حین جراحی بیماران نیز کاهش پیدا کند.

به صورت کلی ایمپلنت دیجیتال از شرایط بهتری برخوردار است و کیفیت ترمیم دندان با این روش بالاتر است.

عمر ایمپلنت دیجیتال چه قدر است؟

ایمپلنت دیجیتال از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که یکی از مهم ترین مزایای آن برخوردار بودن از طول عمر بسیار بالا است و کسانی که از این روش برای ترمیم دندان های خود استفاده می کنند، می توانند حتی تا پایان عمر خود نیز از مزایای ایمپلنت دیجیتال بهره مند گردند.

بنابراین عمر ایمپلنت دیجیتال را می توان تا پایان عمر اشخاص در نظر گرفت البته لازم به ذکر است که رعایت نکات بهداشتی دهان و مراقبت های مورد نیاز از ایمپلنت نیز در این موضوع تاثیر گذار خواهد بود.

عمر ایمپلنت دیجیتال

چرا عمر ایمپلنت دیجیتال زیاد است؟

علت این موضوع که ایمپلنت دیجیتال از عمر زیادی برخوردار است و میزان دوام و ماندگاری آن حتی از ایمپلنت معمولی نیز بیشتر است.

در ایمپلنت دیجیتال از دستگاه های پیشرفته و نرم افزار های سه بعدی برای جراحی دندان و ترمیم دندان ها به روش ایمپلنت دیجیتال کمک گرفته می شود که استفاده از این نرم افزار های سه بعدی پیشرفته در حین جراحی ایمپلنت باعث می شود تا میزان خطاهای پزشکی به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند و قطعات ایمپلنت در بهترین و عالی ترین شرایط ممکن در دهان نصب شوند.

تاثیر نرم افزار های 3 بعدی در طول عمر ایمپلنت

استفاده از نرم افزار های سه بعدی ایمپلنت دیجیتال در ترمیم دندان ها شرایطی به شرح زیر را ایجاد می کند که به این شکل باعث افزایش طول عمر ایمپلنت و بهبود کیفیت کار می گردد:

1) تعیین عمق مناسب فک برای قرار گرفتن پایه ایمپلنت

با استفاده از این نرم افزار های سه بعدی پزشک قادر است تا عمق قرار گرفتن پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک را تشخیص دهد و بررسی کند که پایه ایمپلنت تا چه قسمتی از استخوان فک باید پایین برود تا به عصب فک برخورد نکند.

2) نصب پایه ایمپلنت با بهترین زاویه برای روکش

استفاده از نرم افزار های سه بعدی باعث می شود که پزشک بتواند پایه ایمپلنت را دقیقا بر اساس زاویه روکش ایمپلنت در داخل فک نصب کند و هر چه زاویه سازی روکش و پایه به شکل بهتر و دقیق تری انجام شود، عمر ایمپلنت دیجیتال نیز افزایش پیدا می کند.

3) قرار گرفتن پایه ایمپلنت در بهترین تراکم استخوانی

در روش ایمپلنت دیجیتال این امکان وجود دارد که پزشک بتواند پایه ایمپلنت را در بهترین تراکم استخوانی قرار دهد که این موضوع نیز به میزان بسیار زیادی در طول عمر و دوام ایمپلنت دندان موثر واقع می شود.

4) قرار گرفتن پایه ایمپلنت در بهترین فاصله از سینوس ها

در بسیاری از مواقع قرار دادن پایه ایمپلنت دندان هایی که در مجاورت سینوس قرار دارند، با مشکلاتی همراه می شود. اما در ایمپلنت دیجیتال با استفاده از نرم افزار های سه بعدی مورد نظر پزشک قادر است که پایه ایمپلنت این نوع دندان ها را در بهترین فاصله از سینوس ها قرار دهد و از بروز مشکلات سینوسی نظیر: پاره شدن جداره سینوس جلوگیری به عمل آورد که این مساله هم از جمله مسائلی است که در افزایش طول عمر ایمپلنت دیجیتال نقش دارد.

تاثیر نرم افزار های 3 بعدی در طول عمر ایمپلنت دیجیتال
تاثیر نرم افزار های 3 بعدی در طول عمر ایمپلنت دیجیتال

5) تاثیر مراقبت های فردی در عمر ایمپلنت دیجیتال

یکی از مهم ترین مسائلی که می تواند در عمر ایمپلنت دیجیتال موثر باشد، مراقبت ها و رعایت بهداشت دهان و دندان است که باید توسط افراد رعایت شود. به صورت کلی افرادی که از ایمپلنت برای ترمیم دندان های خود استفاده می کنند مانند سایر افراد به رعایت بهداشت دهان و دندان نیاز دارند.

در صورتی که بهداشت دهان و دندان به خوبی توسط این افراد رعایت نشود، طول عمر ایمپلنت کاهش پیدا می کند و مشکلاتی برای افراد ایجاد می گردد.

کلام پایانی ایران ایمپلنت

در مرکز تخصصی ایران ایمپلنت به بررسی عمر ایمپلنت دیجیتال پرداختیم و این مساله را برای شما عزیزان بررسی کردیم. در ایران ایمپلنت می توانید به بهترین شکل ممکن ترمیم دندان های خود را به روش ایمپلنت دیجیتال انجام دهید و از مزایای این روش بهره مند گردید.

با توجه به اینکه ایمپلنت دیجیتال در مقایسه با ایمپلنت معمولی طول  عمر و دوام بیشتری دارد، به شما توصیه می کنیم که حتما از این روش استفاده کنید و از نتایج خوب آن بهره مند گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با همکاران ما در ایران ایمپلنت در ارتباط باشید و با شماره های تماس درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نصرت فرهود
1 سال قبل

سلام من پلاکت خونم تقریبا حدود ۱۰۰و کمی بالاتر هست و تمایل زیادی دارم که چندین ایمپلنت در فک پایین و بالا داشته باشم . اگه امکان پذیر باشه لطفا در مورد قیمت و نوع ایمپلنت هم توضیح دهید . منظورم ساخت کدام کشور هست .

آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید