لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت دندان 5

ایمپلنت دندان 5
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت دندان 5 یکی دیگر از انواع کاشت ایمپلنت دندان است که با از دست دادن دندان انجام می شود. سالم بودن و زیبایی دندان تاثیر بسزایی در چهره هر شخصی دارد. به محض از بین رفتن یکی یا چند دندان، نه تنها در زیبایی بلکه در غذا خوردن و تکلم نیز خللی پیش خواهد آمد.

مرکز ایران ایمپلنت با بهره گرفتن از متخصص های ایمپلنت توانسته اند تا حد زیادی این تشویش و نگرانی را برای متقاضیان خود کاهش دهند.

ایمپلنت دندان 5 چیست؟

دندان و دهان از بخش ها و قسمت های مختلفی ساخته شده است. برای بررسی دقیق و تشخیص صحیح شماره دندان ها به هنگام وقوع بیماری یا مشکلات دندان، متخصص ها اقدام به شماره گذاری دندان ها کرده‌اند.

این شماره گذاری در تمام دنیا ثابت بوده و همه دندانپزشکان از آن استفاده می کنند. اگر بخواهیم به طور دقیق با ایمپلنت دندان شماره 5 آشنا شویم، بهتر است در ابتدا از نحوه شماره دندان ها شناخت پیدا کنیم.

شماره دندان ها به چه صورتی انجام می شود؟

در هر فک به صورت نرمال و طبیعی 4 دندان پیشین، 4 دندان آسیاب و 2 دندان نیش وجود دارد. بدون شک هر کدام از این دندان ها نقش و تاثیری بسزایی در جویدن و صحبت کردن دارند. برای نمونه دندان های پیشین وظیفه خرد کردن غذاها و نگه داشتن تکه های غذا توسط دندان های نیش انجام می شود.

در این میان

نقش دندان های آسیاب برای ساییدن و له کردن غذا است. دندان عقل نیز که به سه شکل نهفته، نیمه نهفته و کامل در سن بالا به وجود می آید، به کمک دندان های آسیاب خواهند آمد.

دندان شماره 5 که جزو دندان های آسیاب کوچک قرار می گیرد، در فک بالا و پایین قرار دارد. زمانی که مشکلی برای این دندان پیش آید، فرد مجبور خواهد بود که ایمپلنت دندان 5 را انجام دهد.

کاشت ایمپلنت دندان 5

ایمپلنت دندان شماره 5 چگونه انجام می شود؟

کاشت ایمپلنت دندان ۵ بالا همانند دیگر انواع کاشت دندان نیاز به طی کردن چند مرحله اساسی دارد. در ابتدای کار نیاز است که فک و دندان های فرد توسط متخصص معاینه شده و تشخیص داده شود که به چه نوع ایمپلنت و جنسی نیاز دارد.

پس از ارزیابی های اولیه، در روز جراحی برای کاهش درد، لثه بیمار با کمک ماده بی حسی و موضعی، بی حس می شود.

با استفاده از

تجهیزات مدرن پزشکی، لثه شکافته شده تا به استخوان فک برسد. در این مرحله اگر فرد دچار تحلیل لثه و کمبود تراکم استخوان نشده باشد، سوراخی در استخوان او ایجاد می کنند. چنانچه که تراکم استخوان به حد کافی نباشد از پیوند استخوان استفاده می شود. پس از شکافتن استخوان ایمپلنت دندان ۵ پایین را در آن تعبیه می کنند.

یک نکته را فراموش نکنید که

اگر بیمار از ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه استفاده کند، روند کل کار در یک روز یا نهایت دو روز تمام می شود. اما اگر بیمار هزینه ایمپلنت دائمی را پرداخت کرده باشد، این فرایند حدود چند ماه به طول می انجامد.

در واقع

ایمپلنت دندان شماره 5 را می توان یک مرحله ای، دو مرحله ای و یا فوری انجام داد. اینکه شما چه نوع ایمپلنت و یا چه جنسی و مارکی را انتخاب می کنید باز هم در هزینه ایمپلنت دندان ۵ پایین و هم مدت زمان ماندگاری آن باز تاثیر خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان 7

عوامل تاثیرگذار بر ایمپلنت دندان 5

خدمات زیبایی و عمل های زیبایی برخلاف دیگر بیماری ها در ابتدا دارای یک قیمت مشخص و ثابت نیستند.

بیمار با مراجعه به مرکز درمانی و یا مرکز زیبایی و پس از معاینات اولیه، هزینه کاشت دندان یا کاشت ایمپلنت دندان برای اون تعیین می گردد.

عوامل زیادی مانند جنس ایمپلنت، میزان مهارت و تخصص دندانپزشکی، مرکز درمانی، برند ایمپلنت و مدت زمان کاشت ایمپلنت، همگی در هزینه ایمپلنت دندان شماره 5 تاثیر می گذارد.

مراقبت های پس از کاشت دندان 5

اگر به دنبال ماندگاری طولانی و مداوم ایمپلنت دندان ۵ بالا هستید، بهتر است بعد از کاشت، موارد زیر را به خوبی رعایت کنید:

  • بلافاصله پس از جراحی ایمپلنت دندان، از مسواک زدن خودداری کنید.
  • دهان و دندان خود را تا 8 ساعت پس از کاشت شست و شو ندهید.
  • از خوردن غذاهای سفت و سخت تا یک هفته خودداری کنید.
  • چنانچه سیگاری هستید و یا مشروبات الکی مصرف می کنید، بهتر است حدود یک هفته از مصرف آن پرهیز کنید. سیگار و مشروبات الکی عمر ایمپلنت دندان را کاهش داده و احتمال عفونت ایمپلنت دندان را افزایش می دهد.
  • برای التیام درد و کاهش ورم از داروهای تجویز شده دندانپزشک استفاده کنید.
  • چنانچه خونریزی شدید جای ایمپلنت دندان وجود داشت، از گاز استریل استفاده کنید. اما در صورت ازدیاد خونریزی حتما به متخصص خود مراجعه کنید.

چرا ایمپلنت دندان شماره 5؟

بدون شک دلایل زیادی برای کاشت دندان وجود دارد اما در اینجا تنها به چند مورد آن خلاصه وار اشاره می شود :

  • جدیدترین روش جایگزین کردن دندان های طبیعی از دست رفته
  • کارایی طولانی مدت با قرار گیری دائمی در فک
  • ایجاد اعتماد به نفس بالا در افراد در هر رده سنی
  • کمک فراوان به تکلم و گفتار
  • مزیت و تکیه گاه بسیار مناسب برای دندان های مجاور
  • افزایش توان جویدن و گاز زدن میوه ها
  • بالا بودن میزان موفقیت در کاشت دندان
  • عدم تراشیدن دندان های سالم اطراف آن

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان 4

آیا نیاز به مشاوره دارید؟

کلینیک ایران ایمپلنت همیشه در این تلاش بوده است که به مراجعه کنندگان خود بهترین خدمات را ارائه دهد. از این رو مرکز ایران ایمپلنت برای شما مراجعه کنندگان عزیز مشاورینی خبره در این زمینه را برای شما ارائه میدهد.

پس همین الان از طریق درگاه های ارتباطی درج شده در سایت با مشاورین ما تماس بگیرید تا از یک مشاوره عالی بهره مند شوید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید