لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته

ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته
آنچه می‌خوانید! ...

آیا ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته امکان پذیر است؟ لیفت لثه چیست؟ آیا می خواهید اطلاعاتی در خصوص ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته به دست آورید؟ با این وجود با ما همراه باشید و به مطالعه این مقاله تا انتها ادامه دهید تا اطلاعاتی مفیدی در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم.

تحلیل لثه و فک چیست؟

از نظر علم دندانپزشکی تحلیل لثه و فک شامل از بین رفتن بافت در اطراف دندان بوده که باعث می شود استخوان فک آسیب ببیند. در تحلیل فک بخشی یا کل استخوان فک عقب نشینی می کند.

با ایجاد تحلیل لثه به مرور زمان شکاف ها و فاصله هایی بین دندان و خط لثه به وجود می آید که محل خوبی برای تجمع باکتری های بیماری زا می باشد.

در صورتی که تحلیل لثه درمان نشود می تواند عواقب جبران ناپذیری را برای بیمار رقم بزند. برای نمونه فردی که بخواهد ایمپلنت دندان را انجام دهد نیاز است که شرایط لثه سالم و محکم را داشته باشد. چنانچه تحلیل لثه وجود داشته باشد بیمار بایستی در ابتدا به درمان لثه پرداخته و پس از آن اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نماید.

این نوع افراد بیشتر مستعد تحلیل رفتن لثه هستند!!

در میان تمامی افراد، گروهی از آنها که دارای شرایط ذکر شده در قسمت زیر باشند، بیشتر مستعد تحلیل رفتن لثه خواهند بود:

1 افرادی که مبتلا به بیماری های پریودنتال هستند که این نوع بیماری به شکل عفونت های باکتریایی هستند و باعث تحلیل رفتن لثه و لق شدن دندان ها می شوند.
2 افرادی که از بیماری های مربوط به لثه رنج می برند که بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه تقریبا در حدود 30 درصد از افراد به صورت ژنتیکی و وراثتی با این مشکل مواجه می شوند.
3 افرادی که دندان های خود را به صورت تهاجمی یعنی محکم و سریع مسواک می زنند
4 اشخاصی که مراقبت های دهان و دندان را به خوبی رعایت نمی کنند و به جرم دندان های خود بی توجه هستند.
5 ایجاد تغییر هورمون ها در بانوان و یا نوسانات هورمونی که این مشکل معمولا به دلیل یائسگی، قاعدگی و بارداری در بانوان رخ می دهد و باعث حساس شدن لثه ها می شود.

 

انواع روش های کاشت ایمپلنت برای لثه های تحلیل رفته

در صورتی که بیمار به تحلیل لثه دچار شود و از سوی دیگر نیاز به ایمپلنت دندان پیدا کند، متخصص مرکز ایران ایمپلنت می تواند دو روش زیر را به بیمار پیشنهاد دهد:

  • انجام پیوند استخوان و پیوند لثه پیش از کاشت ایمپلنت دندان
  • انجام پیوند استخوان و ایمپلنت به صورت همزمان
ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته

انجام پیوند استخوان پیش از کاشت ایمپلنت دندان

یکی از شرایط ایمپلنت دندان وجود تراکم استخوان به صورت نرمال می باشد که در صورت عدم وجود آن بیمار مجبور به عمل انواع پیوند استخوان خواهد شد.

ایمپلنت برای لثه های تحلیل رفته نیاز به بررسی و معاینات تخصصی دارد که با کمک آن میزان تحلیل رفتن لثه را مشاهده کرد و بهترین روش پیوند لثه یا مراحل پیوند استخوان را انجام داد.

برای اینکار نیاز است که

از رادیوگرافی دندان یا OPG استفاده کرد. پس از تصمیم گیری بیمار درخصوص درمان متخصص برای وی اسکن سه بعدی از فک یا CBCT را تجویز می کند که با کمک آن بتوان جلوی عفونت بعد از ایمپلنت دندان را گرفت.

در نظر داشته باشید که

انجام این اسکن ها تنها در مراکز رادیولوژی دهان و دندان قابل انجام است. با کمک CBCT بخش هایی از فک به طور کامل نشان داده می شود. اینکار موجب خواهد شد که متخصص پیوند استخوان به راحتی ضخامت باقیمانده استخوان را تشخیص دهد.

ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته به این صورت انجام می شود که لثه ها توسط متخصص به طور کامل باز خواهد شد و پس از آن با کمک پودر استخوان و سپس مش تیتانیومی داربست استخوانی اولیه ساخته می شود. پس از آن با ظرافت تمام لثه ها بخیه زده شده و پس از گذشت 6 ماه استخوان با کمک رادیوگرافی از نتیجه پیوند استخوان اطمینان حاصل می شود.

روش جلوگیری از تحلیل لثه

شعار تمامی دندانپزشکان و متخصص های مرکز ایران ایمپلنت در یک جمله خلاصه می شود: «پیشگیری بهتر از درمان است».

برای اینکه تحلیل لثه دامن گیر فرد نشود نیاز است که مراقبت و بهداشت دهان و دندان به خوبی انجام شود. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن یکی دیگر از راههای بوده که می تواند تا حد زیادی شما را از چنگال هزینه پیوند استخوان نجات دهد.

شاید کمی عجیب باشد اما

بسیاری از مردم نحوه مسواک زدن صحیح را نمی دانند. آموزش فرد برای مسواک زدن درست می تواند امیدوار کننده باشد.

چکاپ و مراجعه به دندانپزشک می تواند از بروز مشکلات آینده جلوگیری کند. خیلی از افراد عادت به دندان قروچه دارند که این خود یکی از عوامل تحلیل لثه و از بین رفتن دندان ها می باشد.

بهتر است قبل از

ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته این موضوع را با متخصص خود در میان بگذارید. در مجموع ترک سیگار، رژیم غذایی متعادل و سالم و همچنین کنترل تغییرات ایجاد شده در دهان می تواند از تحلیل لثه جلوگیری کند.

آیا استفاده از ایمپلنت باعث تحلیل رفتن لثه می شود؟

همان طور که در قسمت های فوق ذکر شد، از ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته نیز می توان استفاده کرد. اما لازم به ذکر است که ایمپلنت خود نیز می تواند عاملی برای تحلیل رفتن لثه باشد.

بنابراین

اگر از ایمپلنت استفاده کرده اید، این فکر را که دیگر به تحلیل لثه دچار نمی شوید، از خود دور کنید.

در این خصوص باید بگوییم که اگر ایمپلنت به درستی بر روی استخوان فک قرار داده نشود، احتمال بروز این اتفاق وجود دارد که به همین دلیل کلینیکی که برای ترمیم دندان های خود با ایمپلنت انتخاب کنید و مهارت و تخصص پزشک در زمینه کاشت ایمپلنت مساله بسیار مهمی است که باید حتما به آن توجه کنید و به بهترین مراکز مراجعه کنید تا از این مسائل به دور بمانید.

علاوه بر آن

در مواقعی که ایمپلنت دندانی کج شود و یا از استخوان کافی در فک برای نگه داشتن ایمپلنت برخوردار نباشید نیز امکان آسیب دیدن و تحلیل رفتن لثه وجود خواهد داشت.

آیا استفاده از ایمپلنت هم باعث تحلیل رفتن لثه می شود؟

 

در این خصوص بهتر است که تمامی افرادی که از ایمپلنت استفاده می کنند، هر دو سال یک بار به پزشک معالج خود مراجعه کنند تا وضعیت ایمپلنت و دهان و دندان آنها توسط پزشک بررسی شود و از بروز مشکل جلوگیری به عمل آید.

کلام پایانی

با در نظر گرفتن تمامی مطالبی که در خصوص ایمپلنت لثه تحلیل رفته برای شما عزیزان مطرح کردیم، به شما توصیه می کنیم که حتما موارد ذکر شده را رعایت کنید و با در نظر گرفتن آنها به ترمیم دندان های خود بپردازید.

در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتری در مورد ایمپلنت نیاز دارید، می توانید از سایر مقالات درج شده در وب سایت استفاده کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حیدری
2 سال قبل

با سلام
لثه پایینی به علت جراحی توده لثه برداشته شده ایمپلنت دندان های بالا و پایین هزینه ش چقدر میشه؟
با تشکر

آنچه می‌خوانید! ...