لوگو ایران ایمپلنت

طول عمر ایمپلنت دندان

آنچه می‌خوانید! ...

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟ سوالی که به هنگام شنیدن هزینه ایمپلنت دندان شاید بیشتر افراد از متخصص ایمپلنت خود بپرسند طول عمر مفید ایمپلنت دندان می باشد.

براساس

تحقیقات بدست آمده از کارشناس ها و دندانپزشکان حرفه ای، طول عمر مفید ایمپلنت دندان که از تیتانیوم و یا سرامیک ساخته شده اند، در حدود بیست سال می باشد. از سوی دیگر نیز موفقیت کاشت ایمپلنت دندان بیش از 94 درصد و در طول 15 سال متمالی در حدود 91 درصد بوده است.

ایمپلنت دندان برای افرادی که از شرایط مناسب برخوردار هستند و مراقبت های پس از ایمپلنت دندان را انجام می دهند، دوام و طول عمر زیادی خواهد داشت.

برای نمونه بیمارانی که در طول خواب و یا حتی بیدار دندان قروچه دارند و یا از تراکم استخوان فک مناسب برخوردار نیستند، طول عمر کاشت دندان بسیار کمتر از کاشت ایمپلنت به صورت معمول باشد.

زمانی که

صحبت از ماندگاری ایمپلنت به میان می آید اشاره به ماندگار فیکسچر و اباتمنت می باشد که در بیشتر مواقع از جنس تیتانیوم ساخته شده است. هدف اصلی از ساخت ایمپلنت دندان و کاشت آن به عنوان کاشت دندان طبیعی، جایگزین کردن دندان های از دست رفته بیمار به صورت دائم می باشد.

در ادامه متخصص مرکز ایران ایمپلنت درخصوص ایمپلنت دندان و اینکه طول عمر دندان ایمپلنت چقدر است؟ بیشتر توضیح خواهد داد.

عمر انواع ایمپلنت دندان

عمر انواع ایمپلنت دندان

عمر 4 نوع از انواع ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

1) عمر ایمپلنت کره ای

طول عمر ایمپلنت کره ای نوع ایمپلنت 10 الی 15 سال است.

2) عمر ایمپلنت ایرانی

طول عمر این ایمپلنت ایرانی، 8 الی 15 سال است.

3) عمر ایمپلنت آلمانی

مدت ماندگاری ایمپلنت آلمانی 20 الی 30 سال است.

4) طول عمر ایمپلنت سوئیسی

طول عمر ایمپلنت سوئیسی 17 الی 20 سال است.

3 عامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

تنها استفاده از ایمپلنت دندان با جنس تیتانیوم همه ماجرا نیست بلکه با وجود برخی عوامل دیگر می توان طول عمر کاشت دندان را به طور چشمگیری افزایش داد. عواملی مانند:

1) مهارت و دانش متخصص ایمپلنت

فراموش نکنید که مهم ترین مزایای پیوند استخوان ایمپلنت و در عین حال اساسی ترین عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر دندان ایمپلنت میزان تخصص و مهارت دندانپزشک می باشد که کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهد. در نظر داشته باشید که ایمپلنت در اندازه و انواع مختلفی ساخته می شود.

از این رو

برای یک بیمار با شرایط خاص تنها متخصص حرفه ای و حاذق می تواند بهترین ایمپلنت دندان را انتخاب کند. از سوی دیگر تراکم استخوان و ارتفاع نقش اساسی در کاشت ایمپلنت دندان دارد.

بیشتر بخوانید: استحکام ایمپلنت چقدر است؟

عمر ایمپلنت آلمانی

برای نگه داشتن پایه های ایمپلنت نیاز است که بیمار از تراکم استخوان مناسبی برخوردار باشد. با هر بار جویدن و گاز زدن مواد غذایی به پایه های کاشته شده ایمپلنت دندان فشار وارد می شود.

زمانی که

پایه ایمپلنت به درستی در جای خود کار گذاشته نشود به استخوان فک فشار خواهد آمد و کاشت ایمپلنت با شکست مواجه خواهد شد. با این شرایط طول عمر ایمپلنت دندان کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: عمر ایمپلنت دیجیتال

2) برند ایمپلنت

شک نداشته باشید که برند ایمپلنت می تواند تاثیر بسزایی بر روی طول عمر روکش ایمپلنت داشته باشد. هر کدام از شرکت های سازنده ایمپلنت دندان از یک پوشش خاصی برای سطح پایه ایمپلنت دندان استفاده می کنند.

بهتر است بدانید

طول عمر ایمپلنت می تواند به تکنولوژی هایی که برای بهبود سطح پایه ایمپلنت مورد استفاده قرار میگیرد بستگی داشته باشد. هر چقدر استحکام پایه ها بیشتر باشد بدون شک طول عمر ایمپلنت نیز بیشتر خواهد بود. در جواب سوال بیمار درخصوص طول عمر کاشت دندان چقدر است؟ باید گفت برند انتخابی شما کدام است.

3) شرایط بیمار قبل از کاشت ایمپلنت

یکی دیگر از مواردی که می تواند طول عمر ایمپلنت را افزایش دهد، سن و سال بیمار و بافت لثه می باشد. در صورتی که بیمار کاندیدای خوبی برای کاشت ایمپلنت دندان باشد بدون شک ایمپلنت دندان با طول عمر زیادی نیز خواهد داشت.

در بیشتر مواقع متخصص مرکز ایران ایمپلنت پیش از شروع فرایند کاشت دندان، تمام شرایط بیمار را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. چنانچه بیمار با مشکلی در استخوان یا لثه مواجه باشد آن را برطرف کرده و فرایند کاشت را ادامه می دهد. همین امر باعث می شود که طول عمر ایمپلنت دندان افزایش پیدا کند.

مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت

نحوه مراقبت بیمار پس از کاشت ایمپلنت  می تواند طول عمر ایمپلنت را تخمین بزند. مراقبت های پس از ایمپلنت دندان از وسواس خاصی تشکیل شده است که می تواند در افزایش یا کاهش طول عمر موثر باشد.

فراموش نکنید که اگر از آن دست افرادی هستید که به مشکل دندان قروچه مبتلا هستید، حتما پیش از کاشت دندان از جمله ایمپلنت بگو آلمان Bego یا ایمپلنت دندان سوئیسی با پزشک خود صحبت کنید. دندان قروچه به راحتی می تواند برای پایه های ایمپلنت دندان مشکل ساز باشد.

جنس ایمپلنت دندان

تیتانیوم به عنوان رایج ترین ماده مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت های دندانی می باشد که برخلاف کاشت دندان طبیعی، در معرض پوسیدگی و خراب شدن نیست. اما این امر نباید باعث شود که بیمار بدون رعایت بهداشت اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نماید.

3 راه افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

تا به اینجا به جواب هزینه ایمپلنت دندان و  سوال طول عمر ایمپلنت چقدر است؟ رسیده اید. اما هستند افرادی که تمایل دارند این افزایش طول عمر بیشتر شود برای اینکار نیاز است بیمار 3 راه زیر را انجام دهد:

1) معاینه منظم توسط متخصص ایمپلنت

برای اینکه طول عمر ایمپلن بیشتر از مدت زمانی باشد که متخصص مرکز ایران ایمپلنت تخمین زده شود، بایستی در طول سال به صورت منظم توسط متخصص ایمپلنت مورد معاینه قرار گیرد.

3 راه افزایش طول عمر ایمپلنت دندان

2) رعایت بهداشت و مراقبت از دهان و دندان

همانند دندان طبیعی، کاشت ایمپلنت دندان نیاز به مراقبت و رعایت بهداشت دهان و دندان دارد. در صورتی که بیمار متوجه جمع شدن مواد غذایی در زیر پلاک دندان خود شود بایستی حتما اطراف دندان خود را کاملا بشوید.

3) محل قرارگیری ایمپلنت دندان

متخصص مرکز ایران ایمپلنت (بهترین متخصص ایمپلنت در تهران) باید واحدهای ایمپلنت را در جایی قرار دهد که استخوان فک محکم باشد و دقیقا موازی با دندان های دیگر کاشته شود. با این کار نیروی بین پروتز و ایمپلنت دندان به حالت تعادل خواهد رسید و طول عمر ایمپلنت دندان افزایش پیدا می کند.

نیاز به مشاوره دارید؟

اگر قصد مشاوره تخصصی دارید همین الان با مشاورین ما از طریق درگاه های ارتباطی ما تماس بگیرید تا بهترین مشاوره برای شما ارائه شود.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید