لوگو ایران ایمپلنت

هزینه جرم گیری دندان

قیمت جرم گیری دندان
آنچه می‌خوانید! ...

هزینه جرم گیری دندان

هزینه جرم گیری دندان در سال 1403 چه قدر است؟ آیا هزینه جرم گیری دندان در تهران با سایر شهرها متفاوت است؟ چه فاکتور هایی را می توان در هزینه جرم گیری دندان در سال 1403 موثر دانست؟

دندان یکی از بخش های بسیار حساس بدن است که نیاز به مراقبت های بسیار زیادی دارد تا سلامت آن حفظ شود و بتوان در سال های زیادی از آن استفاده کرد. دندان ها در مقایسه با سایر اعضای بدن حتی با وجود رسیدگی های بسیار زیاد به آنها باز هم خیلی زودتر از سایر اعضای بدن از کار می افتند و دچار آسیب می شوند.

جرم دندان چیست؟

جرم گیری دندان که اغلب به عنوان تمیز کردن دندان یا تمیز کردن دندان نامیده می شود، یک روش اساسی در دندانپزشکی است که با هدف حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان انجام می شود. این مقاله به بررسی اهمیت جرم گیری دندان، فرآیند مربوطه و مزایای آن برای سلامت کلی شما می پردازد.

جرم گیری دندان یک روش تمیز کردن حرفه ای است که توسط یک متخصص بهداشت دندان یا دندانپزشک انجام می شود. این شامل حذف پلاک، جرم و لکه از سطوح دندان، به ویژه در امتداد خط لثه و زیر آن است. هدف پیشگیری و درمان مشکلات رایج دندانی مانند پوسیدگی، بیماری لثه و بوی بد دهان است.

هزینه جرم گیری دندان

علت تجمع جرم دندان

از اصلی ترین و مهم ترین عوامل ایجاد جرم در دندان می توان به روش غلط مسواک مخصوص ایمپلنت دندان و یا عدم مسواک زدن اشاره کرد. هر شخصی با صرف تنها زمان اندکی برای مسواک زدن می تواند خود را از هزینه جرم گیری دندان در سال 1403 نجات دهد. در اکثر مواقع جرم در پشت دندان بیشتر از جلوی دندان به دلایل زیر تشکیل می شود.

برخی از قسمت های دندان مانند قسمت نزدیک به زبان در دندان های جلویی فک پایین دسترسی خوبی برای مسواک زدن ندارد، از این رو به شیوه صحیحی مسواک زده نمی شود. برای تمیزکردن این قسمت بایستی از مسواک کودکان با سرهای کوچک استفاده شود. در برخی افراد دیگر، بزاق ترشح شده در دهان دارای مواد معدنی زیادی بوده که سبب ایجاد جرم در دهان می شود.

راه فرار برای این دسته از افراد مسواک زدن و تقبل هزینه جرم گیری دندان در سال 1403 می باشد. جرم دندان در اشخاصی که سیگار می کشند بیشتر از افراد غیرسیگاری است. بیمارانی که داروهای مختلفی از قبیل ضد افسردگی و کاهش فشار خون را مصرف می کنند در دراز مدت جرم دندان را در دهان خود مشاهده می کنند.

فرآیند جرم گیری دندان:

فرآیند جرم گیری دندان معمولاً شامل مراحل زیر است:

ارزیابی:

قبل از شروع جرم گیری، متخصص دندانپزشکی سلامت دهان و دندان شما را ارزیابی می کند و سابقه پزشکی شما را بررسی می کند. این ارزیابی به شناسایی هر گونه نگرانی یا زمینه خاصی که نیاز به توجه دارد کمک می کند.

جرم گیری اولتراسونیک:

متخصص بهداشت دندان ممکن است از یک جرم‌گیر اولتراسونیک که لرزش‌ها و یک اسپری خوب آب منتشر می‌کند، برای شکستن و از بین بردن پلاک و جرم از سطوح دندان استفاده کند. مقیاس کننده اولتراسونیک در از بین بردن انباشته های بزرگتر جرم موثر است.

جرم گیری دست:

پس از جرم گیری اولتراسونیک، متخصص دندانپزشکی از ابزارهای دستی مانند جرم گیری و کورت استفاده می کند تا رسوبات باقی مانده روی دندان ها را با دقت پاک کند. این مرحله امکان تمیز کردن دقیق تمام سطوح دندان و در امتداد خط لثه را فراهم می کند.

درمان فلوراید (اختیاری):

در برخی موارد، فلوراید تراپی ممکن است برای تقویت مینای دندان و محافظت بیشتر در برابر پوسیدگی اعمال شود.

مزایای جرم گیری

جرم گیری دندان فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان و بهزیستی کلی شما دارد:

  • پیشگیری از بیماری لثه: جرم گیری پلاک و تارتار را از بین می برد و خطر بیماری لثه (لثه و پریودنتیت) را کاهش می دهد. 
  • پیشگیری از پوسیدگی: دندان های تمیز کمتر مستعد پوسیدگی هستند و به حفظ سلامت مینای دندان کمک می کنند. 
  • تنفس تازه: از بین بردن رسوبات باکتریایی و تجمع پلاک می تواند به طور قابل توجهی بوی بد دهان را بهبود بخشد. 
  • زیبایی شناسی بهبود یافته: جرم گیری می تواند لکه های سطحی را از بین ببرد و در نتیجه لبخندی روشن تر و سفیدتر ایجاد کند. 
  • سلامت کلی: سلامت دهان و دندان با سلامت کلی مرتبط است، زیرا بهداشت نامناسب دهان با شرایطی مانند بیماری قلبی عروقی و دیابت مرتبط است.

هزینه دندانپزشکی

مراحل جرم گیری

زمانی می توانید به مرکز ایران ایمپلنت دندان جهت جرم گیری دندان مراجعه کنید که پاکت ها بیشتر از 3 میلی متر عمق داشته باشد. با جرم گیری و پاکسازی ریشه پلاک و جرم در قسمت پایین و بالای خط لثه از بین می رود. بسته به میزان جرم ایجاد شده و سطح حساسیت دندان بیمار ممکن است جرم گیری دارای درد باشد.

از این رو متخصص روکش ایمپلنت یا دندانپزشک عمومی از یک ژل بی حس کننده یا بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر استفاده می شود. پس از بی حس شدن موقعیت مورد نظر دندانپزشک با کمک دستگاه جرمگیری دندان شروع به پاک کردن جرم دندان می نماید. پس از انجام آن سطوح دندان را پاکسازی و صاف می کند. با اینکار پلاک ها در راستای سطوح انباشته نشده و لثه بهبود پیدا می کند. برای اینکه بیمار دچار اذیت و ناراحتی نشود یک چهارم بالایی و پایین یک طرف صورت در یک جلسه و یک چهارم بقیه را در جلسه دوم پاکسازی می کنند.

در طی درمان از آنتی بیوتیک موضعی، ضدمیکروب و داروهای دیگر استفاده می شود. با این داروها متخصص می تواند عفونت و درد را برای بیمار کنترل کند و علاوه بر آن بهبودی را تسریع ببخشد. به طور کلی سطح اولیه درمان لثه شامل جرم گیری دندان و همچنین سفید کردن و پاک سازی دندان در فاصله سه ماه می باشد. در طی این مدت استفاده از دهان شویه و نخ دندان به صورت روزانه برای بیمار اجباری می باشد. در صورتی که متخصص از جرم گیری دندان با لیزر بکار بگیرد خونریزی لثه، التهاب و ناراحتی کمتری برای بیمار وجود خواهد داشت.

قیمت و هزینه جرم گیری دندان

زمانی که بهداشت دهان و دندان به طور کامل رعایت نشود، پلاک باکتری و تارتار بر روی دندان ایجاد می شود. برای فرار از این مشکل بایستی بروساژ و جرم گیری دندان را انجام داد. به طور ثابت هزینه و قیمت جرم گیری در سال 1403 برای هر قسمت های زیر تعرفه های جدایی تعریف شده است:

  • هزینه جرم گیری بالای لثه هر فک
  • قیمت جرم گیری زیر لثه هر فک
  • قیمت و هزینه بروساژ هر فک
  • مبلغ جرم گیری و بروساژ کامل یک فک

عوامل تاثیرگذار بر هزینه جرم گیری دندان

نرخ و تعرفه تعریف شده از سوی وزارت بهداشت و درمان پزشکی کشور در سال 1403 ثابت بوده اما عوامل دیگری می تواند این قیمت را دچار تغییر کند. برای نمونه در صورتی که بیمار در حال انجام درمان پریودنتال فعال باشد، هزینه دندانپزشکی درمان نیز بر هزینه جرم گیری دندان افزوده می شود. تجهیزات و فناوری مورد استفاده جهت درمان، تعداد متخصصان درگیر مرکز ایران ایمپلنت در برنامه درمانی بیمار، مکان درمان از نظر جغرافیایی، شدت بیماری و نیاز به مراحل اضافی از جمله اسکیلینگ و صاف کردن سطح ریشه دندان همگی در هزینه جرم گیری دندان در سال 1403 تاثیر گذار می باشد.

از سوی دیگر تخصص دندانپزشک می تواند هزینه جرم گیری را افزایش دهد. به طور عادی دندانپزشکان عمومی نسبت به متخصص های دندانپزشکی کمترین دستمزد را دریافت می کنند. در نظر داشته باشید دندانپزشکانی که تخصص گرفته اند کار با تجهیزات مدرن و پیشرفته را بدون شک بهتر از دندانپزشک عمومی می دانند. تمامی این عوامل می تواند هزینه جرم گیری دندان در سال 1403 را تحت تاثیر خود قرار دهد.

کلام اخر

با توجه به اینکه هزینه جرم گیری دندان در سال 1403 برای همه یکسان نیست و بر اساس فاکتور های مختلفی می توان آن را به صورت دقیق تعیین کرد، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که اگر می خواهید از قیمت جرم گیری دندان در سال 1403 به صورت دقیق آگاه شوید، به کلینیک ایران ایمپلنت که یک مرکز حرفه ای و متخصص است، مراجعه کنید و جرم گیری دندان و یا سایر امور دندانپزشکی را زیر نظر این مرکز معتبر انجام دهید.

سوالات متدوال

همان طور که در قسمت فوق ذکر شد یکی از فاکتور های تاثیر گذار در هزینه جرم گیری دندان، موقعیت جغرافیایی و شهر است. به همین جهت باید آگاه باشید که هزینه جرم گیری دندان در تهران ممکن است که با برخی از شهرستان ها متفاوت باشد و معمولا هزینه انجام امور مختلف در تهران به صرف هزینه و پول بیشتری نیاز دارد.

پس اگر قصددارید که هزینه جرم گیری دندان خود را کاهش دهید میتوانید به شهرستان ها مراجعه کنید و این کار را در آنجا انجام دهید تا قیمت جرم گیری دندان برای شما کاسته شود.

هر چند که هزینه جرم گیری دندان و یا سایر امور دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت تعیین می شود و دارای نرخ مصوب قانونی است. اما متاسفانه به علت وجود تحریم های مختلف در کشور و حکم رانی تورم در جامعه، در بسیاری از مواقع شاهد افزایش قیمت ها به صورت چندین مرتبه در طول یک سال هستیم.

به همین علت نمی توان گفت که هزینه جرم گیری دندان در سال 1403 ثابت است و از اول سال تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد داشت زیرا ممکن است که به دلیل وجود این تورم ها و حتی بر اثر افزایش نرخ دلار و ارز برخی از هزینه های دندانپزشکی مانند جرم گیری دندان با افزایش مواجه شوند. این مساله در خصوص امور دندانپزشکی که به تجهیزات وارداتی نیاز دارند بیشتر صادق است.

پس با این وجود بهتر است که برای دریافت خدمات جرم گیری دندان دست دست نکنید و زودتر برای انجام این کار اقدام کنید.

تعداد دفعات جرم گیری دندان بسته به عوامل فردی مانند عادات بهداشت دهان و دندان، سابقه پزشکی و حساسیت به مسائل دندانی متفاوت است. به طور کلی، اکثر افراد هر شش ماه یا دو بار در سال از جرم گیری دندان سود می برند. با این حال، دندانپزشک شما ممکن است برنامه زمانی متفاوتی را بر اساس نیازهای خاص شما توصیه کند.

جرم گیری دندان معمولاً دردناک نیست. معمولاً برای این عمل نیازی به بی حسی موضعی نیست. ممکن است در حین و بعد از جرم گیری احساس ناراحتی یا حساسیت خفیفی داشته باشید، اما به طور کلی به خوبی تحمل می شود. اگر نگرانی هایی در مورد ناراحتی دارید، می توانید آنها را با ارائه دهنده دندانپزشک خود در میان بگذارید.

بسیاری از طرح های بیمه دندان جرم گیری دندان را به عنوان یک خدمات پیشگیرانه پوشش می دهند. با این حال، پوشش می تواند متفاوت باشد، بنابراین ضروری است که با ارائه دهنده بیمه خود برای درک مزایای خاص خود و هر گونه هزینه های مربوطه مشورت کنید.

بی توجهی به جرم گیری دندان می تواند منجر به مشکلات متعددی برای سلامت دهان شود، از جمله افزایش خطر بیماری لثه (لثه و پریودنتیت)، حفره ها، بوی بد دهان، و تجمع تارتار که با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم پاک نمی شود. سلامت دهان و دندان ضعیف نیز با برخی از شرایط سلامت سیستمیک مرتبط است.

جرم‌گیری دندان می‌تواند لکه‌های سطحی را از روی دندان‌های شما پاک کند و در نتیجه ظاهری روشن‌تر و سفیدتر داشته باشد. با این حال، اگر به دنبال سفید کردن دندان های قابل توجه هستید، درمان های حرفه ای سفید کردن دندان ممکن است مناسب تر باشند. اهداف خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید تا بهترین رویکرد را تعیین کنید.

جرم گیری دندان به طور کلی در دوران بارداری بی خطر تلقی می شود. حفظ سلامت دهان و دندان در دوران بارداری ضروری است، زیرا تغییرات هورمونی می تواند خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش دهد. با این حال، توصیه می شود اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید به دندانپزشک خود اطلاع دهید تا اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
2 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
4 ماه قبل

سلام
برای از بین بردن جرم پشت دندان در خانه باید چه کار کرد؟
ممنون میشم توضیح بدید

ساسان
4 ماه قبل

سلام وقت شریفتون بخیر هزینه جرم گیری کامل دندان چقدره؟

آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید