لوگو ایران ایمپلنت

مینی ایمپلنت

مینی ایمپلنت
آنچه می‌خوانید! ...

مینی ایمپلنت های دندانی بسیاری از مزایای بزرگ ایمپلنت های دندانی سنتی را ارائه می دهند، اما ممکن است مزایای بسیاری داشته باشند که ایمپلنت های معمولی آن را ارائه نمی کنند.

در واقع، مینی ایمپلنت های دندانی اغلب گزینه ای عالی برای افرادی است که به دلیل از دست دادن استخوان نمی توانند ایمپلنت های دندانی معمولی داشته باشند.

مهم‌تر از همه، مینی ایمپلنت‌های دندانی کوچک‌تر از ایمپلنت‌های سایز کامل هستند و قطر آنها کمتر از 3 میلی‌متر است.

قرار دادن مینی ایمپلنت های دندانی به تکنیک های کمتر تهاجمی نیز نیاز دارد. دندانپزشک ایمپلنت هایی به اندازه خلال دندان را روی سطح لثه قرار می دهد در حالی که دندانپزشکان ایمپلنت های معمولی را زیر لثه قرار می دهند.

در ایران ایمپلنت تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این روش و کاربرد های آن در دندانپزشکی آشنا کنیم.

مینی ایمپلنت ها را بیشتر بشناسید!

مینی ایمپلنت که به آن مینی اسکرو و یا ایمپلنت کوچک نیز گفته می شود، در حالت کلی به نوعی ایمپلنت دندان گفته می شود که از ایمپلنت معمولی بسیا باریک تر است و در مواقعی که دندان های از دست رفته فرد کوچک باشد و فضای بسیار کمتری را در لثه اشغال کرده باشد، از آن استفاده می گردد.

در این روش پریودنتیست برای ترمیم دندان شخص مورد نظر به جای استفاده کردن از پیچ های تیتانیومی معمولی  از مینی ایمپلنت ها که پیچ ها بسیار نازکی هستند، استفاده می کند و به کمک آنها کاشت ایمپلنت را انجام می دهد.

به عبارت دیگر می توان گفت که

در واقع  یا مینی اسکرو ها برای ترمیم دندان های کوچک ما مورد استفاده قرار می گیرند. در مواقعی که به ترمیم دندان به شکل موقتی نیاز باشد نیز می توان از مینی ایمپلنت استفاده کرد.

اما در حالت کلی ایمپلنت های کوچک ممکن است که برای پر کردن هر یک از بخش های لثه و هر یک از دندان های از دست رفته مناسب باشد که تشخیص این موضوع بر عهده پزشک است.

مینی ایمپلنت چیست
مینی ایمپلنت چیست

9 مزیت مینی ایمپلنت

در واقع مینی اسکرو دندان در مقایسه ایمپلنت معمولی از مزایا و فواید بیشتری برخوردار است.

مهم ترین مزایا و فواید این روش در مقایسه با ایمپلنت معمولی به شرح زیر می باشد:

1 دائمی بودن روش مینی ایمپلنت برای ترمیم دندان ها
2 امکان ثابت نکه داشتن دندان های مصنوعی با این روش
3 امکان جویدن غذا به شکل بسیار آسان و راحت
4 بهبود بخشیدن به مشکل بوی بد دهان
5 تمیز کردن دندان ها و امکان پیشگیری از عفونت لثه
6 بهبود بخشیدن به تکلم و تلفظ کلمات
7 موفقیت آمیز بودن نتیجه ترمیم دندان در این روش
8 عدم نیاز به چسب دندان
9 عدم وجود لغزش و حرکت در ایمپلنت های استفاده شده برای اشخاص

علاوه بر موارد فوق ایمپلنت های کوچک برای ترمیم دندان ها نیازی به جراحی های پیچیده ندارند و مراحل ترمیم دندان به این روش بسیار کم تهاجمی است. همچنین از آنجایی که این روش نیازی به پیوند استخوان ندارد، مراحل درمان و ترمیم دندان ها به سرعت بیشتری انجام می شود.

از دیگر مزایای ایمپلنت مینی در مقایسه با ایمپلنت معمولی باید به کمتر بودن هزینه آن اشاره کرد که با این وجود بیماران از نظر مالی هم کمتر تحت فشار قرار می گیرند.

مراحل ترمیم دندان  به روش مینی اسکرو

برای ترمیم کردن دندان ها با این روش شرایط بسیار ساده تر است و پیچیدگی های جراحی کنار زده می شود. برای ترمیم دندان به این روش در داخل استخوان فک قرار داده می شود اما اعصاب دندان به هیچ وجه تحریک نمی گردد.

با این وجود میزان ناراحتی بیمار در حی جراحی بسیار کم است و شرایط بهتری را در حی جراحی دارد. در نهایت در مدت زمان بسیار کوتاه ترمیم دندان به این روش انجام می شود و بهبودی او حاصل می گردد.

مینی ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

مینی ایمپلنت به گونه ای است که از آن می توان برای بیمارانی که ساختار استخوان فک آنها تحلیل رفته است، استفاده شود، در حالی که در روش ایمپلنت معمولی این امکان وجود ندارد.

به کمک این روش می توان دندان مصنوعی را در جای خود ثابت نگه داشت و از تکان خوردن آن جلوگیری به عمل آورد. با این وجود کسانی که با مشکل تکان خوردن ایمپلنت مواجه هستند، می توانند به کمک این روش مشکل خود را برطرف کنند.

استفاده از روش مینی ایمپلنت برای کسانی که نمی توانند پیوند استخوان انجام دهند و یا امکان استفاده از روش ایمپلنت را ندارند، مناسب واقع می شود.

تفاوت مینی ایمپلنت و ایمپلنت معمولی

در واقع بین ایمپلنت معمولی و ایمپلنت کوچک تفاوت هایی وجود دارد که باعث شده تا این دو روش از هم متمایز شوند. تفاوت های انها به شرح زیر هستند:

اصلی ترین تفاوت بین مینی ایمپلنت و ایمپلنت معمولی در دوام و اندازه و عملکرد کلی آنها است.

ایمپلنت های معمولی از پایه و روکش تشکیل شده اند که به واسطه چسب و یا پیچ به هم متصل می شوند و از قطری در حدود سه و نیم تا پنج میلی متر برخوردارند. اما این روش از طراحی یکدست برخوردارند و قطر آنها نیز کمتر از سه میلی متر می باشد.

ایمپلنت های کوچک از نظر ظاهری دارای سر توپی شکل هستند که از لثه بیرون می مانند. از آنجایی که این نوع ایمپلنت سایز و اندازه کوچکی دارد به آن ایمپلنت کوچک گفته می شود.

قیمت مینی ایمپلنت
قیمت مینی ایمپلنت

طول و دوام ایمپلنت کوچک چه قدر است؟

مینی اسکرو ها به عنوان یک روش دائمی برای ترمیم دندان شناخته نمی شود و روشی موقتی به این منظور به حساب می آیند. به عبارت دیگر باید گفت که طول عمر مینی اسکروها از ایمپلنت معمولی کمتر است.

به همین دلیل

اگر شرایط شما برای استفاده از روش ایمپلنت معمولی مناسب باشد و بخواهید که از ایمپلنت به صورت دائمی استفاده کنید، بهتر است تا با پزشک در این زمینه مشورت کنید.

بخش پایانی

در مرکز ایمپلنت سعی بر آن داشتیم که مینی ایمپلنت و کاربرد های آن را برای شما تحت بررسی قرار دهیم. برای اینکه مشخص شود، مینی ایمپلنت برای شما بهتر است و یا ایمپلنت معمولی، به مرکز ایران ایمپلنت مراجعه کنید و توسط همکاران ما تحت بررسی و معاینه قرار بگیرید تا پریودنتیست های متخصص ما برای شما بهترین روش را تعیین کنند.

با این وجود با ما در مرکز ایران ایمپلنت برای کسب اطلاعات بیشتر در تماس باشید و برای دریافت نوبت ویزیت اقدام کنید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...