لوگو ایران ایمپلنت

مدت زمان ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

آنچه می‌خوانید! ...

مدت زمان انجام ایمپلنت چقدر است؟ بیماران همیشه در مورد روش دندانپزشکی که قرار است انجام دهند سؤالاتی دارند. از مدت زمانی که این پروسه طول می کشد، دردناک بودن آن، هزینه آن، اما مهمتر از همه این که کل فرآیند در مورد آن است. 

وقتی صحبت از ایمپلنت های دندانی به میان می آید، این روند تقریباً مستقیم است. چند مرحله برای آن وجود دارد که در حین حرکت به آنها خواهیم پرداخت.

در این مقاله که توسط مرکز ایران ایمپلنت آماده شده، همه چیز را در مورد این فرآیند در قالبی جامع و گام به گام خواهید آموخت که همه ترس های شما را از بین می برد.

کل پروسه ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

جراحی ایمپلنت دندان برای هر ایمپلنت بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد. بیماران پس از پایان جراحی با یک بازی انتظار روبرو می شوند زیرا میله کاشت تیتانیوم و استخوان فک به تدریج در هم می آمیزند. 

بسته به توانایی بیمار برای بهبودی، این فرآیند ادغام استخوانی می تواند بین 6 هفته تا 3 ماه یا حتی بیشتر طول بکشد.

عوامل موثر در مدت زمان انجام ایمپلنت

در ادامه به چند مورد از مهم ترین عوامل موثر بر انجام ایمپلنت از جمله ایمپلنت بگو آلمان Bego یا ایمپلنت زایو را نام میبریم.

1) معاینه دندانپزشکی

قبل از شروع هر کاری، دندانپزشک شما می خواهد یک معاینه جامع را برای بررسی کامل سلامت دهان شما برنامه ریزی کند. 

این ممکن است شامل اشعه ایکس و احتمالاً اسکن سه بعدی باشد. حتی اگر دندانپزشک شما با دهان شما بسیار آشنا باشد، این مرحله برای تایید اینکه سلامت لثه و استخوان فک شما برای حمایت از ایمپلنت کافی است و همچنین برای ایجاد یک برنامه درمانی که برای شما بهترین است ضروری است.

عوامل موثر در مدت زمان انجام ایمپلنت
عوامل موثر در مدت زمان انجام ایمپلنت

2) جراحی ایمپلنت

پس از اتمام معاینه جامع، دندانپزشک شما را برای جراحی برنامه ریزی می کند. جراحی اولین مرحله واقعی از فرآیند ایمپلنت است. 

دندانپزشک شما ایمپلنت تیتانیوم را در استخوان فک شما درست زیر لثه قرار می دهد. این جراحی معمولاً برای هر ایمپلنت حدود 1-2 ساعت طول می کشد

. پس از تکمیل این مرحله، اکثر دندانپزشکان حدود 3 ماه قبل از ترمیم نهایی جایگزینی دندان صبر می کنند. این ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما دوره بهبودی برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن روش ایمپلنت دندان بسیار مهم است. شما باید زمان بگذارید تا ایمپلنت در استخوان ادغام شود تا قدرت پشتیبانی از ترمیم نهایی شما را داشته باشد.

3) بهبودی پس از جراحی

در ابتدا پس از جراحی، برخی از افراد تورم، کبودی یا درد را تجربه خواهند کرد. این می تواند به میزان کاری که دندانپزشک شما برای نصب ایمپلنت باید انجام دهد بستگی دارد، به خصوص اگر دندانی در این فرآیند برداشته شود

. فاصله زمانی بین جراحی ایمپلنت و قرار گرفتن تاج شما بسیار مهم است. طول این مدت بستگی به بهبود لثه و استخوان شما دارد. این دوره بهبودی عموماً حدود 3 ماه است.

4) اتصالات تکیه گاه و روکش

آخرین مرحله، پس از بهبود ایمپلنت، روش کمتر تهاجمی برای قرار دادن اباتمنت و روکش ایمپلنت است. اباتمنت یک بالشتک کوچک مانند ضربه گیر است که بین ایمپلنت و تاج دائمی قرار می گیرد.

این مرحله اغلب شامل در معرض دید قرار دادن لثه ها است تا ایمپلنت ممکن است برای یک اباتمنت و روکش مناسب محبوس شود. پس از ایمن شدن اباتمنت، تاج مصنوعی جدید شما قابل نصب است و فرآیند ایمپلنت دندان کامل می شود.

به طور خلاصه،

 برای تکمیل و برنامه ریزی مراحل متعدد درگیر در فرآیند کاشت دندان، باید چندین ماه طول بکشد، از ابتدا تا انتها. نتیجه یک دندان جایگزین دائمی است. بهترین راه برای به دست آوردن ایده از مدت زمان انجام این پروسه این است که با دندانپزشک خود صحبت کنید.

پیوند استخوان چه تاثیری بر طول درمان دارد؟

اگر دندانپزشک شما توصیه می کند که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت از جمله بهترین ایمپلنت دندان سوئیسی را ندارید، ممکن است بتوانید استخوان را جمع کنید. این فرآیند پیوند استخوان نامیده می شود و معمولاً مدت زمان درمان شما را افزایش می دهد.

اگر استخوان فک شما کوچک شده باشد، ممکن است نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که استخوان به طور منظم مورد استفاده قرار نگیرد یا در نتیجه عفونت باشد. این یک فرآیند طبیعی به نام جذب است.

تاثیر پیوند استخوان بر مدت زمان ایمپلنت
تاثیر پیوند استخوان بر مدت زمان ایمپلنت

انقباض تحلیل می تواند زمانی رخ دهد که یک شکاف باقی بماند، پس از از دست دادن دندان. همچنین با پیری طبیعی و تحت پروتز معمولی رخ می دهد.

 فشار یک دندان مصنوعی بر روی لثه ها در حین جویدن باعث کاهش جریان خون می شود که می تواند سرعت تحلیل استخوان را نیز افزایش دهد.

پیوند استخوان جزئی را می توان در همان روز کاشت ایمپلنت انجام داد. بسته به حجم استخوانی که از دست می‌رود، ممکن است لازم باشد ابتدا پیوند استخوان در مرحله‌ای جداگانه انجام شود.

پس از پیوند استخوان، می توانید انتظار داشته باشید که چهار تا شش ماه صبر کنید تا استخوان با موفقیت بهبود یابد، قبل از اینکه ایمپلنت در فک خود قرار دهید. در صورت لزوم، می توان دندان های موقتی ساخت تا در طول درمان شکافی نداشته باشید.

آیا ایمپلنت ارزش صبر کردن را دارد؟

کاشت ایمپلنت دندانی از جمله ایمپلنت به روش پانچ و قرار دادن دندان‌های جایگزین معمولاً حداقل به دو مرحله نیاز دارد و می‌تواند بین شش هفته تا شش ماه متفاوت باشد.

دلیل خوبی برای این بازه های زمانی وجود دارد. ایمپلنت‌ها زمانی که به استخوان فک متصل می‌شوند بخشی از آناتومی شما می‌شوند. این می تواند آنها را به اندازه دندان های سالم و طبیعی قوی و قابل اعتماد کند.

عوامل موثر در مدت زمان انجام ایمپلنت
عوامل موثر در مدت زمان انجام ایمپلنت

آیا نیاز به مشاوره دارید؟

اگر برای ایمپلنت دندان شک دارید باید بدانید که ایران ایمپلنت دارای بهترین مشاوران دندان پزشکی است که میتوانند به شما در این زمینه کمک کنند پس همین الام با مشاوران ما تماس بگیرید تا از یک مشاوره عالی بهره مند شوید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید