لوگو ایران ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان مادام العمر است؟

آیا-ایمپلنت-مادام-العمر-است
آنچه می‌خوانید! ...

آیا ایمپلنت مادام العمر یا دائم است؟ طول عمر مفید ایمپلنت چند سال است؟ چه عوامل سبب شل شدن یا لق شدن ایمپلنت می شود؟

اگر از از دست دادن دندان رنج برده اید، احتمالاً می خواهید بدانید که کدام ترمیم دندان دائمی ترین است.

امروزه به لطف فناوری ایمپلنت دندان، دستیابی به راه حلی با دوام، بادوام و با ظاهر واقعی آسان است. ایمپلنت بهترین راه حل برای درمان طولانی مدت دندان های آسیب دیده، پوسیده و از دست رفته است. 

آنها به گونه ای طراحی شده اند که ماندگاری بالایی داشته باشند و مراقبت از آنها آسان باشد و با جلوگیری از جابجایی و از بین رفتن بافت فک، راه خوبی برای حمایت از سلامت دهان و دندان هستند. 

به‌عنوان نزدیک‌ترین گزینه به دندان واقعی، آن‌ها هنوز هم محدودیت‌هایی دارند که باید قبل از افزودن یک یا چند دندان به دهانتان بدانید.

تا انتهای این مقاله که توسط متخصصان ایران ایمپلنت آماده شده، همراه ما بمانید تا در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

طول عمر ایمپلنت

به طور معمول ایمپلنت را از تیتانیوم و یا سرامیک می سازند تا به استخوان فک محکم جوش بخورد. هر چقدر این جوش خوردن و استحکام بیشتر باشد، شاهد طول عمر بیشتر آن نیز خواهیم بود.

در حالت تقریبی و نرمال

طول عمر ایمپلنت به بیست سال می رسد. اما هر چقدر که شما مراقبت های پس از کاشت و بهداشت دهان و دندان را رعایت به همان اندازه می توانید برای سال های طولانی از مزایای ایمپلنت دندان استفاده کنید.

بیشتر بدانید: اجزای ایمپلنت دندان

افرادی که به عارضه دندان قروچه گرفتار هستند و از تراکم استخوان کم برخوردار هستند، نمی توانند از ایمپلنت مادام العمر بهره ببرند.

بنابراین لازم است که پیش از کاشت حتما نسبت به درمان این موارد اقدام کنند. از سوی دیگر زمانی می توان گفت که ایمپلنت مادام العمر است که دارای فیکسچر و اباتمنت خوبی باشد.

عوامل موثر در طول عمر ایمپلنت

برای اینکه ایمپلنت را در طی سال های متمادی داشته باشید بهتر است چند عامل تاثیر گذار در این افزایش طول عمر را بدانید. مانند:

1) مهارت و تخصص ایمپلنتوژیست

شاید برایتان عجیب باشد که اولین مورد را به این گزینه اختصاص داده ایم. بدون شک هر چقدر که مهارت و تخصص ایمپلنوژیست بیشتر باشد خیال شما از مادام العمر بودن ایمپلنت راحت تر خواهد بود.

مرکز ایران ایمپلنت با بهره بردن از متخصص های حرفه ای و کارکشته این نوید را به شما می دهند که می توانید ایمپلنت دائم را داشته باشید. تشخیص اولیه بیماری های لثه و تراکم استخوان نیاز به علم و دانش حرفه ای دارد.

هر چقدر که

تراکم استخوان به حد کافی باشد و فرد از لثه های سالمی برخوردار باشد، به همان میزان به طول عمر ایمپلنت افزوده می شود. در صورتی که شما از تراکم استخوان کافی برخوردار نیستید می توانید از پیوند استخوان استفاده کنید.

بیشتر بدانید: ایمپلنت دندان برای کودکان انجام می شود؟

2) برند و نوع ایمپلنت

هزینه ایمپلنت دندان همیشه به صورت متغیر و غیر ثابت اعلام می شود. علت آن نیز به انتخاب شما در برند و نوع ایمپلنت بر می گردد. هزینه ایمپلنت بسته به برند و مارک آن متغیر است.

تعداد آن و جنس آن از سوی دیگر قیمت را تحت تاثیر قرار می دهد. اما از این نکته هم نباید غافل شد که زمانی ایمپلنت مادام المعمر است که شما جنس و برند خوبی را انتخاب کرده باشید.

ایا ایمپلنت دندان عمری است
ایا ایمپلنت دندان عمری است

کیفیت بالای آن باعث خواهد شد که پایه به خوبی در استخوان فک جوش بخورد. علاوه براین طول درمان و فرایند بهبود آن نیز بشدت کاهش پیدا می کند. طول عمر مفید ایمپلنت به کیفیت و جنس آن ارتباط مستقیم دارد.

3) مراقبت های پس از کاشت

همیشه متخصص های مرکز ایران ایمپلنت قبل، حین و پس از کاشت تذکرات و توصیه های لازم را به بیماران خود تجویز می کنند.

لازم است که

مراقبت ایمپلنت را همانند مراقبت های دندان طبیعی در نظر گرفت. یعنی به همان میزان که شما به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهید باید به رعایت بهداشت ایمپلنت دقت کنید.

استفاده از مسواک و خمیر دندان مخصوص ایمپلنت دندان یکی از این گزینه ها است که لازم است پس از کاشت آن را مدنظر قرار دهید.

اگر قصد استفاده از دهانشویه را دارید بهتر است پیش از خرید با دکتر خود مشورتی داشته باشید. عدم شکستن اجسام سخت با دندان و پرهیز از خوردن غذاهای سفت به صورت مداوم می تواند تعداد سال های طول عمر ایمپلنت را افزایش دهد.

چرا ایمپلنت، کاشت دائمی دندان است؟

در حالت طبیعی دندان های انسان دچار پوسیدگی و خرابی می شود. علت آن هم تجمع باکتری ها در دهان به خاطر مواد قندی و اسیدی است.

این مواد

به مرور زمان مینای دندان را تضعیف و از بین می برد. از این رو نیاز است در طول سال فرد چند بار به دندانپزشکی مراجعه کند. اما ایمپلنت دندان فاقد پوسیدگی است و هرگز دچار پوسیدگی نمی شود. تیتانیوم به کار رفته در آن نسبت به اسیدهای دندان بسیار مقاوم تر می باشند.

چرا ایمپلنت، کاشت دائمی دندان است؟
چرا ایمپلنت، کاشت دائمی دندان است؟

سرامیکی که به عنوان تاج دندان استفاده می شود، این قابلیت را به ایمپلنت دندان از جمله ایمپلنت دندان اقساطی در تهران می دهد. از این رو به جرات می توان گفت که ایمپلنت دندان نسبت به دندان های طبیعی دارای مقاومت بیشتری هستند.

ایمپلنت دندان نمی شکند!!

شاید برایتان عجیب باشد اما تیتانیوم نسبت به ضربه نیز مقاوم است. بدون شک پایه و اباتمنت موجود در ایمپلنت به حدی مقاوم است که گویی کاشت دندان دائمی را انجام داده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با مشاورهای مرکز ایران ایمپلنت تماس حاصل فرمایید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید