لوگو ایران ایمپلنت

تفاوت اوردنچر با ایمپلنت

آنچه می‌خوانید! ...

تفاوت اوردنچر با ایمپلنت چیست؟ اوردنچر بهتر است و یا ایمپلنت؟ آیا از این دو روش شناخت کافی دارید؟ در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیازمند هستید، با ما در ایران ایمپلنت همراه بمانید.

امروزه از روش های مختلفی برای ترمیم دندان استفاده می شود که هر کدام از انها شرایط مخصوص به خود را خواهند داشت.

در میان

روش هایی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، اوردنچر و ایمپلنت دو مورد از آنها به حساب می آیند که شرایط مناسبی دارند و تقاضا برای استفاده از آنها زیاد است.

به همین دلیل

در مجموعه ایران ایمپلنت که به شکل تخصصی در زمینه ترمیم دندان با روش های مختلف فعالیت دارد، به بررسی این دو روش بسیار پر اهمیت خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان روشی است که در آن از پایه تیتانیومی استفاده می شود و این پایه در داخل استخوان فک قرار می گیرد و سپس بر روی آن روکش ایمپلنت نصب خواهد شد.

فرق اوردنچر با ایمپلنت چیست؟

اوردنچر و ایمپلنت دو روش کاملا مجزا از هم هستند که برای شناخت تفاوت های موجود در بین آنها باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

اوردنچر چیست؟

اوردنچر یکی از روش های ترمیم دندان است که شباهت زیادی به دندان مصنوعی های قدیمی دارد اما با آن متفاوت است.

زیرا

اوردنچر در واقع روشی است که در آن پروتز های مصنوعی دندان بر روی پایه ایمپلنت قرار داده می شوند و از این جهت مشکلات دندان مصنوعی را به همراه نخواهد داشت.

به همین دلیل اوردنچر را روشی میان دندان مصنوعی و ایمپلنت می شناسند زیرا تفاوت هایی با هر دوی انها خواهد داشت.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت یکی از جدیدترین روش هایی است که برای برطرف کردن مشکلات دندانی به کار می رود و از مزایای بسیار زیادی برخوردار است که به همین دلیل توجه عده زیادی از پزشکان و مردم جهان را به خود جلب کرده است. اما با این وجود به کار بردن آن برای همه انسان ها امکان پذیر نیست.

فرق اوردنچر با ایمپلنت
فرق اوردنچر با ایمپلنت

 تفاوت اوردنچر با ایمپلنت در روکش دندانی

روکش هایی که در اوردنچر و ایمپلنت به کار می روند متفاوت هستند زیرا در اوردنچر از پروتزهای دندانی به عنوان روکش استفاده می شود.

در حالی که در ایمپلنت

روکش های به کار برده شده میتوانند از جنس پروتز پرسلن، سرامیک و یا … باشند که ظاهر بسیار طبیعی تری را در مقایسه با پروتز اوردنچر در دهان به وجود می اورند.

تفاوت در تعداد دندان های قابل ترمیم

ایمپلنت محدودیتی در تعداد دندان ها ندارد و از آن میتوان برای ترمیم هر تعداد دندان استفاده کرد. بنابراین کسانی که یک و یا همه دندان های فک خود را از دست داده باشند قادر به استفاده از این روش هستند؛

اما اوردنچر

در مقایسه با ایمپلنت فقط برای ترمیم همه دندان های فک بالا و یا پایین قابل استفاده است و مختص کسانی است که تمامی دندان های خود را از دست داده باشند که این موضوع مهم ترین تفاوت اوردنچر با ایمپلنت خواهد بود.

تفاوت در روش قرار گرفتن آنها در دهان

برای آنکه از اوردنچر استفاده شود، از 3 روش مختلف میتوان برای قرار دادن آن در دهان استفاده کرد که این روش ها عبارتند از:

اوردنچر بر پایه ایمپلنت، بر اوردنچر بر پایه لثه و بر پایه ایمپلنت و لثه.  بدین معنا که اوردنچر به جای آنکه مستقیم بر روی لثه قرار بگیرد، به واسطه پایه ایمپلنت و یا لثه و پایه ایمپلنت در دهان قرار داده می شود.

در حالی که

ایمپلنت باید حتما به کمک پایه آن در دهان نصب شود و بدون استفاده از پایه ایمپلنت و قرار دادن آن در لثه و یا فک امکان استفاده از آن وجود نخواهد داشت.

تفاوت اوردنچر با ایمپلنت در هزینه

در رابطه با فرق اوردنچر با ایمپلنت باید به تفاوت در هزینه انها نیز اشاره داشته باشیم. زیرا ایمپلنت از گران قیمت ترین روش هایی است که به منظور برطرف کردن مشکلات دندانی و جایگزین شدن با دندان های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که اوردنچر از هزینه بسیار کمتری در مقایسه با ایمپلنت برخوردار خواهد بود.

تفاوت در نوع جراحی

ایمپلنت برای ترمیم دندان به جراحی های زیادی نیاز دارد اما در حال حاضر روش های جدیدی برای جراحی ایمپلنت به وجود امده اند که شرایط بیماران را راحت تر می کنند

این در حالی است که اوردنچر از نظر میزان جراحی های مورد نیاز شرایط بسیار مناسب تری دارد و جراحت های کمتری برای آن انجام می شود.

تفاوت در طبیعی بودن و زیبایی

ایمپلنت به دلیل تاثیر بسیار زیادی که در زیبایی و طبیعی بودن دندان ها ایجاد می کند، به وفور مورد استقبال قرار گرفته است و طبیعی ترین روشی است که در حال حاضر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. اما اوردنچر در مقایسه با این روش از جلوه طبیعی و یا زیبایی کمتری برخوردار خواهد بود.

کلام پایانی  

حال که دریافتید فرق اوردنچر با ایمپلنت چیست و با ویژگی های آنها آشنا شدید، امکان تصمیم گیری مناسب تری را در رابطه با به کار بردن هر یک از این روش ها پیدا کردید.

اما به خاطر داشته باشید که

با مشورت دندانپزشک معالج خود در انتخاب هر یک از این روش ها به منظور ترمیم دندان موفق تر خواهید بود و توصیه می کنیم که حتما از دندانپزشک متخصص در این زمینه مشورت دریافت کنید.

در ایران ایمپلنت

میتوانید در شرایط مناسب به انجام این امور بپردازید و مناسب ترین روش بر اساس شرایط خود را به کمک متخصصان ما پیدا کنید. زیرا هر یک از این روش ها بر اساس شرایط بیماران می تواند به عنوان بهترین گزینه شناخته شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با ما در ایران ایمپلنت تماس بگیرید.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید