لوگو ایران ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟

بوی بد دهان
آنچه می‌خوانید! ...

یکی از مشکلات انسان با دندان و دهان، بوی بد دهان می باشد. طبق آمار بهداشت جهانی نشان می دهد که تقریبا نیمی از مردم با بوی بد دهان مواجه هستند.

عوامل زیادی می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود. افرادی که کاشت ایمپلنت دندان را می خواهند در مرکز ایران ایمپلنت انجام دهند از یک عارضه وحشت دارند که آیا ایمپلنت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟ در همین ابتدا بایستی گفت که دلیل اصلی بوی بد دهان، از کاشت ایمپلنت دندان نمی باشد.

این بوی بد حاصل عفونت پس از کاشت دندان و عدم مراقبت صحیح از ایمپلنت دندان خواهد بود. در ادامه در خصوص بوی بددهان در اثر کاشت ایمپلنت دندان توضیحات بیشتری ارائه می شود.

دلایل بوی بد دهان پس از ایمپلنت دندان

پیشرفت دنیای دندانپزشکی به حدی بوده است که دیگر افراد نگران از دست دادن دندان های خود نمی باشند. ایمپلنت دندان به عنوان بهترین جایگزین دندان از بین رفته به خودی خود سبب ایجاد عفونت نمی شود. در بیشتر موارد عفونت های ایجاد شده در اثر خطا و اشتباهات انسانی رخ می دهد.

افرادی که اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نموده اند و بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند به سرعت در معرض عفونت قرار می گیرند. شباهت کاشت ایمپلنت دندان با کاشت دندان طبیعی به حدی بوده که فرد بایستی مراقبت های روزانه مانند مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیزکردن برای جلوگیری و رفع رشد باکتری را الزامی می باشد.

فراموش نکنید که

وجود باکتری حتی در بخش دیگر از دهان بیمار می تواند باعث ایجاد عفونت شود. آیا ایمپلنت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟ در این شرایط غیرقابل انکار خواهد شد.

6 عامل موثر در ایجاد بوی بد دهان ناشی از ایمپلنت

همانگونه که شرح داده شد خود کاشت ایمپلنت دندان از جمله ایمپلنت چند دندان کنار هم سبب ایجاد بوی بد دهان نمی شود بلکه دیگر عوامل و دلایل در ایجاد بوی بددهان موثر هستند، مانند:

1) رعایت نکردن بهداشت

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به منظور بیرون کشیدن ذرات غذا در لابه لای دندان یک امر مهم و حیاتی می باشد. با باقی ماندن پلاک در داخل دهان به مرور زمان بوی بددهان ایجاد می شود. زمانی که انسان غذا می خورد و مسواک نزند، باکتری ها با کمک این باقی مانده غذا شروع به رشد می نمایند و تولید گازهای بد بو می کنند.

به جرات می توان گفت که یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بوی بددهان می باشد. از این رو رعایت بهداشت دهان و دندان برای پیشگیری و جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان ضروری می باشد.

2) عفونت پس از کاشت ایمپلنت

این سوال که آیا ایمپلنت دندان باعث بوی بد دهان می شود؟ اصلا ربطی به خود کاشت ایمپلنت ندارد و تمام ماجرا به بعد از کاشت ایمپلنت و مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت دندان دارد.

در صورتی که خود ایمپلنت دندان از جمله ایمپلنت دندان بایوتم Biotem دچار عفونت شود میتوان با نشانه های دیگری مانند احساس مزه بد در دهان، خونریزی یا تورم لثه همراه است که شاید برای آن بتوان لیفت لثه انجام داد

3) تحلیل رفتن لثه

با ایجاد تحلیل لثه، دندان ها حساس شده و کم کم بوی بد دهان ایجاد می شود. شاید وجود باکتری تجمع یافته از پلاک های میان دندان عامل اصلی بوی بددهان باشد اما عفونت دندان خود به نوعی از دلایل اصلی بوی بددهان می باشد. ایمپلنت دندان باعث بوی بددهان نمی شود بلکه وجود عفونت دندانی سبب ایجاد بوی بدهان خواهد بود.

4) بوی بد دهان اول صبح

از عوامل رایج که در اکثر افراد وجود دارد، احساس بوی بد دهان پس از بیدار شدن از خواب صبحگاهی می باشد. کم شدن میزان بزاق دهان در طول شب سبب می شود که دهان خشک شود.

شاید همین یک مورد موجب شده است که افراد فکر کنند که آیا ایمپلنت دندان باعث بوی بددهان می شود. چه افرادی که ایمپلنت انجام داده اند و چه افرادی که اصلا کاشت ایمپلنت انجام نداده اند، به هنگام بیدار شدن از خواب صبحگاهی با بوی بددهان مواجه می شوند.

5) خوردن غذاهای بو دار

سیر و پیاز دو ماده بشدت مقوی اما بسیار بد بو هستند که در اکثر غذاهای انسان وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نوشیدن مانند قهوه می تواند بوی بد دهان را ایجاد کند. آیا ایمپلنت دندان باعث بوی بد دهان می شود برای افرادی که زیاد قهوه و یا غذاهای بد بود مصرف می کنند، می تواند این شبه را ایجاد کند.

6) داروهای مصرفی

افرادی که داروهای خاصی را در طول روز مصرف می کنند و از طرف دیگر اقدام به کاشت ایمپلنت دندان نموده اند، احتمال مبتلا به بوی بد دهان خواهند شد. برای نمونه داروهای شیمی درمانی که بیماران سرطانی مصرف می کنند و یا حتی داروهای حاوی نیترات می توانند باعث ایجاد بوی بددهان شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین مسواک مخصوص ایمپلنت دندان

5 راه پیشگیری از عفونت ایمپلنت دندان و بوی بددهان

مزایای ایمپلنت دندان و شباهت آن به کامپوزیت دندان باعث شده که بیماران زیادی برای جبران دندان از دست رفته به سمت آن کشیده شوند. اینکه آیا ایمپلنت دندان باعث بوی بددهان می شود تنها یک فرضیه اشتباه است که می توان با عوامل زیر آن را از بین برد:

1 مسواک زدن حداقل دوبار در روز
2 نخ کشیدن روتین وار
3 استفاده از دهانشویه های تجویز شده توسط دندانپزشک
4 استفاده از آب نمک و شستشوی دهان و دندان
5 معاینه دندان ها هر 6 ماه یکبار توسط متخصص مرکز ایران ایمپلنت
راه پیشگیری از عفونت ایمپلنت دندان
راه پیشگیری از عفونت ایمپلنت دندان

درمان بوی بد دهان پس از کاشت ایمپلنت

تا به اینجا متوجه شدید که عوامل زیادی می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان پس از کاشت ایمپلنت دندان یا جراحی لیفت سینوس شود. چنانچه به این مشکل دچار شده اید می توانید با انجام کارهای زیر آن را رفع نمایید:

  • مراقبت از لثه
  • مسواک کشیدن زبان
  • ترک سیگار
  • درمان خشکی دهان
  • جویدن آدامس بدون شکر و نعنایی
  • شستشوی دهان با دهانشویه
  • ویزیت مرتب دندان
Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...