لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت متحرک

ایمپلنت متحرک
آنچه می‌خوانید! ...

ایمپلنت متحرک و ایمپلنت ثابت از انواع روش های جایگزینی دندان های از دست رفته می باشد که در مرکز ایران ایمپلنت‌ قابل انجام است. در گذشته های دور دندانپزشک از ایمپلنت‌های دندان متحرک استفاده می کردند.

این نوع از ایمپلنت به شیوه خاصی کار گذاشته می شد به این نحو که دندان های اطراف فضای بی دندان تراش داده شده و بعد از آن ایمپلنت‌های متحرک به آن متصل می شد.

علاوه براین ایمپلنت‌های ثابت را از پایه های ثابتی درست می کنند که متخصص آن را توسط جراحی در استخوان فک کار می گذارد. در ادامه درخصوص ایمپلنت و هزینه پروتز دندان توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد.

معرفی کامل ایمپلنت متحرک

شاید نام ایمپلنت‌های متحرک شما را به یاد همان دندان مصنوعی معروف بندازد که در گذشته های دور از آن استفاده می شده است. البته نباید در این قضیه انکار را به کار برد چون تا حدودی ایمپلنت همان دندان مصنوعی بوده که در جای خود ثابت نمی شده است. این متحرک باعث خواهد شد که به هنگام غذا خوردن و یا حتی صحبت کردن از جای خود کنده شود و فرد را دچار اذیت کند.

اما یکی از مزایای ایمپلنت متحرک یا همان کاشت دندان بدون ایمپلنت را در قیمت و هزینه ساخت آن دانست. مقاومت آن شاید به استحکام ایمپلنت ثابت نباشد اما با این حال استحکام و مقاومت خود را داشت. هر چند برای تمیز کردن ایمپلنت‌های دندان متحرک لازم است که از دهان بیرون آورده شود اما در نظر داشته باشید که می توان بدون بیرون آوردن آن را تمیز کرد و شست و شو داد.

3 مزیت ایمپلنت متحرک

3 مزیت این نوع ایمپلنت به شرح زیر است:

  1. هزینه کمتر (به اندازه نصف هزینه)
  2. تمیز کردن بسیار راحت تر از آنجایی که پروتزها قابل برداشتن هستند، تمیز کردن به تلاش و زمان بسیار کمتری نیاز دارد.
  3. برای بیمارانی که از دست دادن استخوان شدید دارند، اوردنچر می تواند حمایت اضافی از صورت را فراهم کند

نحوه کاشت پروتز متحرک چگونه است؟

کاشت پروتز متحرک یا ایمپلنت متحرک در سه مرحله انجام می شود که در ادامه آن را شرح خواهیم داد:

در ابتدای کار

متخصص با دقت و مهارت تمام فیکسچر را با کمک عمل جراحی به استخوان فک وصل می کند. پس از این مرحله نیاز است که بیمار در یک بازه زمانی 3 تا 4 ماه صبر کند تا بافت لثه و فک در سطح سلولی روی ایمپلنت رشد کند. پایه به نحوی ساخته شده است که با بدن سازگاری داشته و از این رو بدن آن را بخشی از استخوان فک می شناسد.

این مرحله

باید با دقت زیادی انجام شود تا فرم دندان با شکل ایمپلنت متحرک همخوانی داشته باشد و ظاهر طبیعی صورت را حفظ کند. از این رو برای این مرحله بیمار باید یک ماه زمان را درنظر بگیرد. در مرحله پایانی تاج ها ب پایه ها وصل می شود و به نوعی این اتصال انجام خواهد شد که به هنگام غذاخوردن و یا صحبت کردن ایمپلنت دچار لغزندگی نشود.

بهترین کاندید جهت استفاده از ایمپلنت متحرک

اوردنچرها (پروتز متحرک متکی برایمپلنت) برای کسانی که با دندان‌های مصنوعی که به شیوه قدیمی درست می‌شوند، مشکل دارند و نمی‌توانند به راحتی با آن‌ها غذا بخورند و تکلم کنند، بسیار مناسب است.

افرادی هستند که وسواسی خاصی دارند و تمایل دارند بعد از خوردن غذا دندان های خود را در بیاورند و تمیز کنند. این افراد می توانند از ایمپلنت متحرک استفاده کنند. از سوی دیگر افرادی که از توده استخوانی کافی برای ایمپلنت دندان برخوردار نیستند می توانند ایمپلنت متحرک یا پروتز متحرک را انتخاب کنند.

اما در مجموع باید بدانید که برای تشخیص بهترین شیوه کاشت دندان نیاز است که شما با متخصص دندانپزشکی صحبت کنید و مشاوره داشته باشید. در این شرایط متخصص با توجه به شرایط بدنی و جسمی بیمار بهترین نوع کاشت دندان را تشخیص می دهد.

تفاوت ایمپلنت متحرک با ایمپلنت ثابت

زمانی که به به این مرکز برای ساخت ایمپلنت‌های متحرک مراجعه می کنید با ایمپلنت ثابت نیز روبرو خواهید شد. متخصص مرکز با توجه به شرایط بیمار و هزینه ای که قرار است پرداخت شود تفاوت ایمپلنت ثابت با متحرک را برای بیمار ارائه خواهد کرد.

متحرک با ثابت تفاوت های زیادی دارد که در ادامه شرح داده خواهد شد. اما قبل از آن بهتر است که آشنایی کافی با ایمپلنت ثابت را داشته باشید.

ایمپلنت متحرک

6 تفاوت ایمپلنت متحرک با ایمپلنت ثابت

با مراجعه به مرکز ایران ایمپلنت‌های شما شاهد انواع ایمپلنت‌های متحرک و ثابت خواهید شد که بسته به شرایط بیمار و مقاومت استخوان فک به کار گرفته می شود. تصمیم گیری برای انتخاب بستگی به شرایط دندانی بیمار و هزینه پروتز دندان دارد. اما تفاوت ایمپلنت متحرک و ثابت براساس موارد زیر سنجیده می شود:

1) استفاده راحت تر

اگر از آن دسته افراد هستید که خیلی سریع چاق یا لاغر می شوید بهتر است بدانید که ایمپلنت دندان متحرک با چاق و لاغر شدن تا حدود بیمار را دچار چالش می کند. عادت کردن به ایمپلنت‌های دندان ثابت بسیار راحت تر از کاشت دندان متحرک است.

زیرا ایمپلنت متحرک با چاق و لاغر شدن فرد برای شخص آزاردهنده خواهد بود. در حالی که حالت ثابت هیچ تفاوتی با دندان طبیعی نخواهد داشت

2) زیبایی ظاهری دندان

هر چند نمی توان از زیبایی ایمپلنت‌های دندان متحرک چشم پوشی کرد اما چنانچه زیبایی دندان در اولویت برای بیمار قرار داشته باشد بهتر است از ایمپلنت‌های دندان ثابت استفاده کند. کاشت دندان ثابت همانند کاشت دندان طبیعی می باشد.

3) گفتار بهتر و تکلم راحت تر

تفاوت کاشت دندان متحرک و ثابت در صحبت کردن به خوبی مشاهده می شود. اما در نظر داشته باشید که همیشه به هنگام صحبت کردن کاشت دندان به بیرون پرتاب نمی شود. بیمار با اندکی ممارست و تمرین به راحتی به ایمپلنت عادت خواهد کرد.

4) جویدن غذا

در صورتی که مراقبت های لازم پس از ساخت کاشت دندان متحرک رعایت شود و همانند یک دندان طبیعی با آن برخورد نشود می توان از امتیاز جویدن غذا نیز بهره مند شد

5) مقاومت بالا

در اینکه پایه های ایمپلنت در استخوان بیمار کار گذاشته شود، بسیار محکم تر از کاشت دندان متحرک است اما در مقابل ایمپلنت نیز چندان سس و قابل شکستن نیز نیست.

6) نظافت راحت تر

برای تمیز کردن کاشت دندان متحرک نیاز است که دندان بیرون آورده شود و با روش خاصی تمیز شود. شاید این امر اندکی بیمار را ناراحت کند اما به مرور زمان به این روال عادت خواهد کرد. همانگونه که می دانید برای ایمپلنت ثابت دیگر نیازی به بیرون آوردن از دهان نمی باشد.

نحوه مراقبت از ایمپلنت متحرک

اگر می خواهید ایمپلنت دندان متحرک را برای مدت زمان بیشتری داشته باشید بهتر است مراقبت های زیر را جدی بگیرید:

1) چنانچه به تازگی کاشت دندان انجام داده‌اید و هنوز به طور معلمول در جای خود قرار نگرفته است بهتر است برای شست و شوی دهان و دندان از مسواک های نرم استفاده کنید.
2) در هر نوبت که پروتز یا ایمپلنت را برای خارج کردن غذا و غیره از دهان خارج می کنید حتما آن را بشویید.
3) در صورتی که برای مدت طولانی از ایمپلنت استفاده نمی کنید بهتر آن را در یک لیوان آب قرار دهید.
Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید