لوگو ایران ایمپلنت

ایمپلنت دندان جلو (پیش)

آنچه می‌خوانید! ...

دندان جلو یا دندان قدامی جزو زیبایی های صورت هر شخصی محسوب می شود. زمانی که در اثر اتفاقات ناگوار یا رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان فرد دندان خود را از دست می دهد، چاره ای جز انجام ایمپلنت دندان جلو ندارد.

فقدان دندان قدامی یا جلو علاوه بر مشکلات ظاهری در تغذیه و تکلم بسیار تاثیر می گذارد.

کاشت دندان‌های جلو نیازمند شرایط و انجام مراحلی است که ما در ادامه قصد داریم به صورت مفصل در مورد آنها صحبت کنیم.

تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

شرایط مهم انجام ایمپلنت دندان پیش

ایمپلنت دندان قدامی، یکی از موفقیت آمیزترین جراحی‌هایی  است اما ممکن است همه افراد با احتساب شرایط خاص خود می توانند آن را انجام دهند.

اما این از شرایط شامل چند مورد است که ما در این قسمت فقط به 3 بخش بسیار مهم اشاره می‌کنیم:

1) تراکم کافی استخوان

تصور کنید فردی برای انجام ایمپلنت مانند ایمپلنت زایو یا ایمپلنت دندان سوئیسی به پزشک مراجعه کرده و دندانپزشک با بررسی استخوان‌های فک او پیشنهاد کرده که از چنین روشی استفاده نکند.

بهتر است

فرد به دندانپزشک خود اعتماد کرده و از انجام ایمپلنت دندان صرف نظر کند؛ چرا که در صورت نبود تراکم استخوان کافی ممکن است فرد با عوارض بسیار خطرناکی روبرو شود که جبران آن بسیار سخت است.

3) وجود سلامت عمومی

بعضی از افراد بیماری‌هایی مانند دیابت دارند که بدون توجه به بیماری خود اقدام به انجام ایمپلنت می‌کنند. در صورتی که چنین افرادی به دلیل بیماری خود نمی‌توانند از چنین روشی استفاده کنند.

اما این دلیل بر این نیست که

شما به هیچ عنوان نمی‌توانید زیبایی چهره خود را دوباره به دست آفرید، بلکه روش‌های دیگری هستند که به بهترین شکل ممکن پاسخ داده و شما به راحتی می‌توانید جایگزین مناسبی را برای جای دندان‌های خود پیدا کنید.

ماندگاری ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت های دندانی در جلوی دهان بیشتر از ایمپلنت های پشت دهان دوام دارند. دلیل آن این است که دندان های جلویی فشار کمتری را از جویدن نسبت به دندان های آسیاب می کنند.

 با اقدامات بهداشتی مناسبی که در بالا توضیح دادیم، ایمپلنت های دندانی جلو و عقب می توانند ۲۵ سال یا بیشتر دوام بیاورند.

ایمپلنت دندان جلو چقدر دردناک است؟

این روش به خودی خود دردناک نیست!! زیرا با بی حسی عمومی یا موضعی برای بی حس کردن کامل دهان انجام می شود. 

پس از کاشت دندان

پس از از بین رفتن بی حسی، ممکن است بیمار متوجه درد خفیفی شود. افرادی که تحت عمل قرار می گیرند می گویند این درد کمتر از درد کشیدن دندان است.

ایمپلنت دندان پیش

مراحل ایمپلنت دندان جلو (5 مرحله)

برای اینکه ایمپلنت دندان قدامی یا پیش (ایمپلنت دیجیتال) را انجام دهند، می‌بایست مراحلی طی شود که البته همه این مراحل قبل از انجام ایمپلنت به بیمار گوشزد می‌شود.

1) معاینه و عکس برداری

اولین مرحله عکسبرداری است که در این صورت پزشک با بررسی رادیوگرافی بیمار تصمیم خود را گرفته و در نهایت گزینه‌های پیشنهادی را به فرد ارائه می‌دهد.

2) برنامه درمانی

در مرحله بعد برای اینکه تصاویری از قسمت جلوی دندان‌ها گرفته شود، از سی تی اسکن استفاده می‌کنند. در این صورت پزشک می‌تواند برنامه دقیقی برای انجام ایمپلنت دندان جلو پیش روی فرد بگذارد.

در واقع

دلیل اصلی این کار این است که پزشک می‌خواهد زاویه مطلوب همچنین عمق بسیار مناسبی برای قرارگیری ایمپلنت هر برندی از جمله ایمپلنت کره ای پیدا کند تا میزان خطای احتمالی او به کمترین حد ممکن کاهش پیدا کند

 3) آزمایش سنجش میزان تراکم استخوان

گاهی اوقات برای انجام ایمپلنت، فرد بهتر است که اقدام به پیوند استخوان لثه کند. اما برای پیوند استخوان در صورتی که استحکام کافی در قسمت استخوان فک فرد وجود نداشته باشد، قطعاً انجام این روش درمانی ناموفق بوده و ممکن است حتی مشکلاتی نیز ایجاد شود.

 4) پیوند استخوان ( در صورت نیاز )

معمولا برای اینکه بستر مناسبی برای استخوان فک بالا و فک پایین ساخته شود، ابتدا اقدام به پیوند استخوان فک بالا یا پایین و حتی در برخی مواقع پیوند استخوان دندان جلو کرده و بعد از مدت زمان مشخصی، پزشک ایمپلنت را انجام می‌دهد.

این مدت زمان برای همه افراد یکسان نبوده و ممکن است حتی تا 8 ماه نیز به طول بی انجامد.

هزینه ایمپلنت دندان جلو

5) نصب فیکسچر

فیکسچرها برای اینکه در استخوان فک جای بگیرند، باید تراش داده شوند که اولین مرحله کاشت ایمپلنت دندان محسوب می‌شود و بعد از اینکه فیکسچرها جوش خوردند دندان روی این پایه‌ها قرار می‌گیرد.

هزینه ایمپلنت دندان جلو

قیمت ایمپلنت دندان جلو در سال 1403 به شرح زیر است:

شروع از 7 میلیون تومان

3 عامل موثر در موفقیت ایمپلنت دندان پیش

برای اینکه ایمپلنت دندان جلو با موفقیت همراه بوده و مشکلات بسیار کمتری ایجاد کند، می‌بایست چند ویژگی بسیار مهمی داشته باشد مانند:

1 استفاده از ایمپلنتی که سایز مناسبی دارد. به این معنی که در صورت استفاده از ایمپلنت‌های به شدت بزرگ و به شدت کوچک ممکن است که نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد.
2 وجود بافت نرم در بخش‌هایی که دندان‌ها از دست رفته‌اند.
3  فاصله مناسبی که می‌بایست دندان‌های مجاور با ایمپلنت داشته باشند.

Facebook
LinkedIn
Twitter
Pinterest
Telegram
WhatsApp
ارسال دیدگاه
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می‌خوانید! ...
مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید